Effective Marketing CommunicationsLaajuus (5 cr)
Course unit code: COM001AS4Y
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• määritellä markkinointiviestinnän keskeisiä lähtökohtia
• osaa soveltaa ja hyödyntää markkinointiviestintää organisaation strategisena työkaluna
• tunnistaa ja puhutella eri sidos/kohderyhmien kiinnostuksenkohteita
• perehtyä valittuun teemaan
• tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.
Contents
• Johdanto viestintään ja markkinointiin (käsitteellinen tietopohja)
• Markkinointiviestinnän vaikuttavuus
• Markkinointiviestinnän strategialähtöinen suunnittelu
• Sidos/kohderyhmien tunnistaminen
• Sisällön muotoilu ja kanavavalinnat
• Vaikuttavuuden arviointi
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Opintojakso on virtuaalikurssi, jonka opiskelija suorittaa itsenäisesti 16 viikossa.
Opintojaksoon sisältyy yksilötehtävien lisäksi pakollisena virtuaalisia ryhmäkeskusteluja sekä lopuksi oman oppimisen arviointi.
Toteutus alkaa kolme kertaa vuodessa: syyskuussa, tammikuussa ja toukokuussa.
Oppimisalusta on Moodle.
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija on perehtynyt markkinointiviestinnän perusteisiin liiketoiminnan johtamisen strategisena työkaluna. Hän tunnistaa markkinoinnin ja viestinnän peruskäsitteet, menetelmät ja työkalut ja osaa soveltaa niitä käytäntöön.
Assessment criteria - grade 3
Edellä mainitun lisäksi opiskelija osaa soveltaa markkinointiviestinnän käsitteitä tunnistaessaan organisaation kehittämistarpeita. Hän osaa valita ja hyödyntää menetelmiä ja työkaluja markkinointiviestinnän ratkaisujen suunnittelemiseksi organisaation tarpeisiin.
Assessment criteria - grade 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida ja kehittää markkinointiviestintää organisaation sisäisiin ja/tai ulkoisiin tarpeisiin. Opiskelija osaa hakea ja analysoida informaatiota kehittääkseen markkinointiviestintää käytännössä. Hän osaa luoda uusia toimintatapoja sekä perustella omat näkemyksensä onnistuneesti.
Learning materials
Fill,C. & Turnbull, S. 2019. Marketing communications : touchpoints, sharing and disruption. 8th ed. Pearson. Harlow, England. Myös vanhempaa painosta voi käyttää. Saatavilla myös e-kirjana.