KREA Personal BrandingLaajuus (5 cr)
Course unit code: COM003AS3A
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata henkilöbrändin ja viestinnän merkityksen työelämässä menestymiselle
- tunnistaa ja analysoida henkilöbrändäyksen viestinnällisiä keinoja ja soveltaa niitä oman ammatillisen henkilöbrändinsä rakentamisessa
- arvioida omia ammatillisia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan
- positioida itsensä suhteessa kilpaileviin henkilöbrändeihin
- myydä ja tuoda esille omaa osaamistaan työnhaussa ja työelämässä
- antaa, vastaanottaa ja hyödyntää palautetta.
Contents
- brändäyksen elementit asiantuntijan henkilöbrändin rakentamisen tukena
- henkilöbrändin rakentamisen vaiheet
- henkilöbrändäyksen viestinnälliset keinot ja kanavat
- oman osaamisen sanoittaminen, viestiminen ja myyminen
Starting level and linkage with other courses
Lähtötaso: Ammatillinen viestintä tai vastaavat tiedot. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Tehtävänäsi on laatia ja muokkata Moodle-sivustolla olevasta työkirjasta henkilöbrändisi mukainen esitys. Liitä esityksesi tueksi myös tietoperustaa. Linkitä esitykseesi henkilöbrändisi tueksi laatimiasi sisältöjä.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Assessment criteria - grade 1
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Assessment criteria - grade 3
Arvosana 3 (min. 70 % tavoitteesta)
Opiskelija osaa rakentaa henkilöbrändiä osana ammatillista urakehitystä, tuntee henkilöbrändin rakentamisen vaiheet ja osaa hyödyntää monipuolisesti henkilöbrändin rakennusmenetelmiä. Opiskelija tunnistaa monipuolisesti ammatillisia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan ja osaa suunnitella ja toteuttaa niitä tukevia tavoitteita ja toimenpiteitä kohderyhmälähtöisesti, osaa laajentaa ja hyödyntää omaa ammatillista verkostoaan ja kantaa vastuun omista tehtävistään sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
Assessment criteria - grade 5
Arvosana 5 (min. 90 % tavoitteesta)
Opiskelija osaa rakentaa erottuvaa henkilöbrändiä, hallitsee henkilöbrändin rakentamisen vaiheet ja rakennusmenetelmät, tunnistaa ammatilliset vahvuutensa ja kehittymiskohteensa erinomaisesti ja osaa suunnitella ja toteuttaa niitä tukevia tavoitteita ja sisältöjä erottuvasti ja kohderyhmälähtöisesti. Opiskelija osaa laajentaa ja hyödyntää tehokkaasti omaa ammatillista verkostoaan oman henkilöbrändin rakentamiseen, kantaa vastuun omista tehtävistään kiitettävästi ja jakaa osaamistaan tiimissä ja yli tiimirajojen.
Learning materials
Aiheeseen liittyvä kirjallisuus:
Kurvinen, J., Laine, T. & Tolvanen, V. 2017. Henkilöbrändi – Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent. Helsinki.
+ muu vapaaehtoinen Moodlesta löytyvä tausta-aineisto ja oppimateriaali
Further information
Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista verkkotyöskentelyyn ja opintojakson lähitapaamisiin. Arvosana määräytyy tuotosten perusteella sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella.