Digitaalisen asiakaspolun johtaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: SAL001AS3A
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
- tunnistaa digitaalisen asiakaspolun vaiheet ja kosketuspisteet sekä niiden merkityksen myynnissä
- analysoida asiakaskokemusta asiakaspolun eri vaiheissa
- hyödyntää myynnin ja markkinoinnin automaation työkaluja asiakaspolun johtamisessa
- suunnitella ja rakentaa demoympäristöön (Hubspot) johdetun asiakaspolun
Sisältö
- Digitaalisen asiakaspolun vaiheet ja niiden analysointi
- Asiakaskokemus asiakaspolun eri vaiheissa
- Myynnin ja markkinoinnin automaation työkalut (Hubspot) asiakaspolun johtamisessa
- Datan hyödyntäminen kaikissa kosketuspisteissä
- Verkkokaupan ostopolun ohjaaminen
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opintojakso sijaitsee tradenomitutkinnon Myynti ja asiakkuudet -opintoalueella.
Edeltävät opinnot: Avainosaamisten opintojaksoista Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti tai vastaava osaaminen.
Suositellaan, että opiskelija suorittaa ennen Digitaalisen asiakaspolun johtamisen opintojaksoa Myynnin tietojärjestelmät- sekä Monikanavainen myynti -opintojaksot.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetus, ryhmätyö ja itsenäiset tehtävät.
Virtual, Contact, Blended
Opinnollistaminen
Näyttö: Mikäli jo osaat tämän opintojakson sisällöt, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Opiskelija tuntee digitaalisen asiakaspolun vaiheet ja merkityksen myynnissä. Hän tuntee myynnin ja markkinoinnin automaation työkaluja, joita voidaan hyödyntää asiakaspolun johtamisessa. Opiskelija osaa autetusti rakentaa Hubspotin demoympäristöön asiakaspolun vaiheita.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija ymmärtää digitaalisen asiakaspolun vaiheet ja merkityksen myynnissä. Opiskelija osaa analysoida asiakaskokemusta asiakaspolun eri vaiheissa. Hän osaa soveltaa myynnin ja markkinoinnin automaation työkaluja asiakaspolun johtamisessa. Opiskelija osaa rakentaa Hubspotin demoympäristöön asiakaspolun vaiheita.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija osaa arvioida digitaalisen asiakaspolun vaiheita ja merkitystä myynnissä. Opiskelija osaa analysoida asiakaskokemusta asiakaspolun eri vaiheissa. Hän osaa soveltaa erinomaisesti myynnin ja markkinoinnin automaation työkaluja asiakaspolun johtamisessa. Opiskelija osaa rakentaa Hubspotin demoympäristöön johdetun asiakaspolun.
Oppimateriaalit
Erikseen toteutuksen yhteydessä jaettava materiaali Moodlessa.