Digital Customer Journey ManagementLaajuus (5 cr)

Course unit code: SAL001AS3A

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
- tunnistaa digitaalisen asiakaspolun vaiheet ja kosketuspisteet sekä niiden merkityksen myynnissä
- analysoida asiakaskokemusta asiakaspolun eri vaiheissa
- hyödyntää myynnin ja markkinoinnin automaation työkaluja asiakaspolun johtamisessa
- suunnitella ja rakentaa demoympäristöön (Hubspot) johdetun asiakaspolun

Contents

- Digitaalisen asiakaspolun vaiheet ja niiden analysointi
- Asiakaskokemus asiakaspolun eri vaiheissa
- Myynnin ja markkinoinnin automaation työkalut (Hubspot) asiakaspolun johtamisessa
- Datan hyödyntäminen kaikissa kosketuspisteissä
- Verkkokaupan ostopolun ohjaaminen

Starting level and linkage with other courses

Opintojakso sijaitsee tradenomitutkinnon Myynti ja asiakkuudet -opintoalueella.

Edeltävät opinnot: Avainosaamisten opintojaksoista Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti tai vastaava osaaminen.

Suositellaan, että opiskelija suorittaa ennen Digitaalisen asiakaspolun johtamisen opintojaksoa Myynnin tietojärjestelmät- sekä Monikanavainen myynti -opintojaksot.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Lähiopetus, ryhmätyö ja itsenäiset tehtävät.
Virtual, Contact, Blended

Opinnollistaminen

Näyttö: Mikäli jo osaat tämän opintojakson sisällöt, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Assessment criteria - grade 1

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija ymmärtää digitaalisen asiakaspolun vaiheet ja merkityksen myynnissä. Opiskelija osaa analysoida asiakaskokemusta asiakaspolun eri vaiheissa. Hän osaa soveltaa myynnin ja markkinoinnin automaation työkaluja asiakaspolun johtamisessa. Opiskelija osaa rakentaa Hubspotin demoympäristöön asiakaspolun vaiheita.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija osaa arvioida digitaalisen asiakaspolun vaiheita ja merkitystä myynnissä. Opiskelija osaa analysoida asiakaskokemusta asiakaspolun eri vaiheissa. Hän osaa soveltaa erinomaisesti myynnin ja markkinoinnin automaation työkaluja asiakaspolun johtamisessa. Opiskelija osaa rakentaa Hubspotin demoympäristöön johdetun asiakaspolun.

Learning materials

Erikseen toteutuksen yhteydessä jaettava materiaali Moodlessa.

Go back to top of page