Innovation and CrowdsourcingLaajuus (5 cr)

Course unit code: DIG010AS2A

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opiskelija osaa soveltaa ideointimenetelmiä innovaation kehittämiseen toimien luovasti sekä asiakas- ja ratkaisukeskeisesti. Opiskelija osaa esitellä innovatiivisen tuotteen käyttäen visuaalisia apuvälineitä ja ymmärtää crowdsourcingin periaatteen. Opiskelija hallitsee konseptointimenetelmiä sekä konseptin mukaisen ratkaisun toteuttamisen projektissa.

Contents

Innovaatiotoiminnan käsitteet, vaiheet ja vaatimukset, ideointi- ja analyysimenetelmät sekä jäsentelyn apuvälineet.

Kurssin aiheet:
1. innovaatio
2. innovaattori
3. crowdsourcing
4. muotoiluajattelu
5. ideointi
6. out-of-the-box
7. kokeileminen

Starting level and linkage with other courses

Ei edeltävyysehtoja. Opintojakso sijaitsee tradenomitutkinnon Asiantuntijapalvelut ja kielet suuntautumisessa.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

ONLINE BLENDED, EVENING. Online-työpajat kurssiviikoilla 4, 5 ja 8.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Lisätietoja näyttö-Moodlesta: https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=38847§ion=10#tabs-tree-start

Assessment criteria - grade 1

Opintojaksojen contact-, online- ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25 %, arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50 %, opintojakso hylätään.

Opiskelija saavuttaa arvosanaan 1 tarvittavat pisteet tehtävistä:
Työskentely on kevyttä ja ympäripyöreää.
Yksityöskohdat puuttuvat.
Käytännön tekemistä ei ole tai se on hyvin ylimalkaista.
Aikataulut eivät pidä.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija saavuttaa arvosanaan 3 tarvittavat pisteet tehtävistä:
Työskentelyssä hyödynnetään jossain määrin kurssin teoriaa.
Soveltamista käytännössä tapahtuu jonkin verran.
Oman innovaatioajattelun haastaminen on kevyttä.
Työ on jotakuinkin aikataulussa.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija saavuttaa arvosanaan 5 tarvittavat pisteet tehtävistä:
Työskentelyssä hyödynnetään ja sovelletaan monipuolisesti kurssin teoriaa ja viedään sitä käytäntöön yksityiskohtien tasolla.
Lisäksi tekeminen haastaa opiskelijan innovaatioajattelua.
Työ on tehty ajallaan.

Learning materials

Moodlessa

Luet kurssilla vähintään yhden kirjan. Voit hyödyntää oheista listaa tai valita muun sinua kiinnostavan kirjan.
Suomeksi:
Vesa Taanila & Jyrki Suomala: Innovaattorin työkirja
Saku Tuominen: Luova järkevyys
Alf Rehn: Vaaralliset ideat
W. Chan Kim & Renée Mauborgne: Sinisen meren strategia
Elämäkerrat (esim. Steve Jobs, Elon Musk,...)

Englanniksi:
Steven Johnson: Where good ideas come from
Scott Berkun: The myths of innovation
Clayton M. Christensen: Innovator´s dilemma
W. Chan Kim & Renée Mauborgne: Blue Ocean Strategy (myös suomeksi)
Austin Kleon: Steal like an artist
Jeff Dyer et al.: Innovator´s DNA
Scott Belsky: Making ideas happen
Chip Heat & Dan Heat: Made to stick
James Webb Young: A technique for producing ideas (metodi)
Mark Stickdorn: This is service design doing (metodeja)
Vijay Kumar: 101 Design Methods (metodeja)
Michael Michalko: Tinkertoys (metodeja)

Go back to top of page