Growth HackingLaajuus (5 cr)
Course unit code: MAR001AS4A
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Kurssin tavoitteena on oppia mitä kasvun hakkerointi eli growth hacking on, sekä oppia käyttämään growth hacking menetelmiä käytännössä yrityksen kasvun markkinointiin. Käymme läpi growth hacking funnelin ja opimme käyttämään käytännön työkaluja.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää kasvumarkkinoinnin merkityksen yritykselle. Opiskelija ymmärtää mitä Growth Hacking tarkoittaa ja tunnistaa missä ja miten sitä käytetään. Opiskelja ymmärtää miten Growth Hacking prosessi toimii ja on oppinut kuinka sitä käytetään erilaisissa käytännön tilanteissa mukaan lukien asiakashankinta, asiakkaiden aktivointi ja pitäminen.
Contents
Mitä growth hacking on?
Growth hacking metodi
Asiakashankinta
Asiakkaiden aktivointi
Asiakkaiden pitäminen
Esimerkkejä growth hacking työkaluista
Lopputyö – growth hacking canvas
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Itseopiskelu Moodle-oppimisympäristöön luodun verkkokurssin avulla.
Assessment criteria - grade 1
Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Ymmärtää growth hackingin perusteet.
Tuntee growth hacking työkalut.
Tietää esimerkkejä tuotekehityksen ja markkinoinnin mahdollisuuksista kasvun markkinoinnissa.
Assessment criteria - grade 3
Ymmärtää growth hackingin perusteet eri asiakaspolun vaiheissa.
Tuntee growth hacking työkalut ja osaa käyttää niitä jollain tavalla.
Tunnistaa esimerkkejä tuotekehityksen ja markkinoinnin mahdollisuuksista kasvun markkinoinnissa.
Assessment criteria - grade 5
Ymmärtää growth hackingin perusteet eri asiakaspolun vaiheissa ja osaa soveltaa niitä käytäntöön.
Osaa valita ja käyttää growth hacking työkaluja käytännön tilanteissa
Ymmärtää tuotekehityksen ja markkinoinnin mahdollisuuksista kasvun markkinoinnissa ja osaa tunnistaa näitä käytännössä.
Learning materials
Videot, artikkelit, kurssimateriaalit sekä etätehtävät