Customer Insight and MarketingLaajuus (5 cr)

Course unit code: YHT1PI009

General information


ECTS credits
5 cr

Learning objectives

Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa

- määritellä markkinoinnin peruskäsitteet sekä prosessit
- kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen
- kerätä asiakasymmärrystä tukevaa tietoa eri lähteistä ja kanavista
- kuvata asiakkaiden tarpeita ja asiakaspolkuja?
- tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja soveltaa niitä vastuullisesti  

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tarkemmat ohjeet avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).

Tämän opintojakson näyttö muodostuu Moodle-tentistä.

Näyttö rakentuu näin:

1. Tutustu ensin näyttöön liittyviin taustamateriaaleihin (oppikirja ja materiaalipaketti).

2. Tee sen jälkeen Moodle-tentti.
Tentissä on monivalinta- ja yhdistämiskysymyksiä sekä tosi/epätosi -väittämiä. Osaan on vain yksi oikea vastaus.

3. Tentit arvioidaan kerran kuukaudessa.

Assessment criteria - grade 1

Tuntee markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja prosessit ja keskeiset markkinoinnin tavoitteet. Ymmärtää asiakaskeskeisyyden merkityksen toiminnassa. Osaa kuvailla markkinoinnin kilpailukeinoja ja asiakastarpeita. Osaa nimetä tietolähteitä ja kanavia, joista asiakkaisiin liittyvää tietoa on saatavilla.

Assessment criteria - grade 3

Osaa muotoilla markkinoinnin tavoitteita ja ymmärtää brändin ja palvelulupauksen merkityksen. Osaa vertailla markkinoinnin kilpailukeinoja ja ymmärtää niiden yhteyden markkinoinnin ja myynnin tavoitteisiin. Ymmärtää kestävän kehityksen periaatteet markkinoinnissa ja myynnissä. Osaa kerätä asiakasymmärrystä tukevaa tietoa eri lähteistä. Osaa kehittää ratkaisuja asiakastarpeisiin sekä viestiä omat ideansa.

Assessment criteria - grade 5

Osaa perustella eri kilpailukeinojen edut ja haasteet ja soveltaa niitä markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden saavuttamiseksi. Osaa analysoida kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista markkinoinnissa. Opiskelija osaa analysoida asiakastarpeita ja kehittää markkinointitoimenpiteiden avulla lisäarvoa asiakkaalle sekä viestiä omat ratkaisunsa ammattimaisesti.

Go back to top of page