Markkinointi, viestintä ja brändääminen (5op)
Opintojakson tunnus: VAL4SL407
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
 - 5 op
 
- Opetuskieli
 - suomi
 
Osaamistavoitteet
Osaamistavoitteet on avattu kohdassa arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
                    
Sisältö
- Markkinointisuunnitelma
- Sisällön tuottaminen
- Viestintä
- Markkinoinnin vaikuttavuus
- Brändin kehittäminen
                    
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Muut alla kuvatut oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä: 
a Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI 
b Oppimistehtävä(t) TAI 
c Verkkototeutus 
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
                    
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
                    
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Hyväksytysti suoritettu Palvelu, myynti ja yrittäjyys liikunta-alalla 1. Osa liikuntapalveluiden major-opintoja.
                    
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opiskelija iosaa laatia markkinointisuunnitelman liikuntapalvelulle tai -tapahtumalle. 
Opiskelija ymmärtää brändin rakentamisen merkityksen. 
Opiskelija osaa hyödytää eri viestintäkanavia sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä.
                    
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija osaa suunnitella ja viedä käytäntöön markkinointisuunnitelman monipuolisesti eri kanavia hyödyntäen.  
Opiskelija hyödyntää brändin rakentamisen elementtejä liikuntapalvelun tai -tapahtuman suunnittelussa ja markkinoinnissa. 
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa projektin sisäistä ja ulkoista viestintää eri kanavia hyödyntäen.
                    
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija vie markkinointisuunnitelman käytäntöön hyödyntäen monipuolisesti eri kanavia, tuottaa kohdennettua sisältöä sekä seuraa ja mittaa markkinoinnin vaikuttavuutta. 
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa brändäämistä liikuntapalvelun tai -tapahtuman markkinoinnissa lisäarvoa tuottavalla tavalla. 
Opiskelija tuottaa suunnitellusti ja tuloksellisesti kohdennettua sisältöä eri viestintäkanaviin.