Liikunnan palvelumuotoiluLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: VAL4SL406
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaamistavoitteet on avattu kohdassa arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Sisältö
Asiakastieto, asiakasymmärrys, tuote-/palvelukehitys ja asiakaspalaute.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Hyväksytysti suoritettu Palvelu, myynti ja yrittäjyys liikunta-alalla 1.
Osa liikuntapalvelujen major-opintoja.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Muut alla kuvatut oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b Oppimistehtävä(t) TAI
c Verkkototeutus
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opiskelija ymmärtää asiakastiedon merkityksen tuote-/palvelukehityksessä.
Opiskelija ymmärtää tuote-/palvelukehityksen menetelmiä ja tavoitteita.
Opiskelija osaa kerätä asiakaspalautetta useasta eri lähteestä.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntä asiakasymmärrystä tuote-/palvelukehityksessä.
Opiskelija osaa hyödyntää tuotekehityksen menetelmiä.
Opiseklija osaa analysoida kerätyn asiakaspalautteen ja tehdä siitä yhteenvedon.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija muodostaa realistisen asiakasymmärryksen monipuolisia menetelmiä käyttäen.
Opiskelija osaa toimia tuotekehitysprojektissa innovatiivisesti ja tuloksekkaasti monipuolisia tuote-/palvelukehityksen menetelmiä hyödyntäen.
Opiskelija osaa tehdä tarkoituksenmukaisia kehittämisehdotuksia kerättyyn tietoon perustuen.