Training and Testing of AthletesLaajuus (5 cr)

Course unit code: VAL4SL402

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Osaamistavoitteet löytyvät kohdasta arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.

Contents

- Valmentajan vuorovaikutus
- Nuorten fyysinen harjoittelu
- Testaus
- Projektin hallinta

Starting level and linkage with other courses

Kihu Minor suoritettu ennen kurssia.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Muut alla kuvatut oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b Oppimistehtävä(t) TAI
c Verkkototeutus

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija käyttää vuorovaikutteisia menetelmiä valmennustilanteen toteuttamisessa.
Opiskelija tietää valmentajan toiminnan keskeiset periaatteet ja harjoittelun sisältö kehittää urheilijoita jossain määrin.
Opiskelija tietää testauksen periaatteet ja tyypllliset lasten ja nuorten urheiluvalmennuksessa käytettävät testit.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija käyttää valmennustilanteen toteutuksessa tavoitteellisesti erilaisia vuorovaikutteisia menetelmiä. Opiskelija osaa määritellä urheilijoille harjoituksen tavoitteet ja antaa olennaista ja ymmärrettävää palautetta urheilijoille.
Opiskelija ottaa sisällön toteutuksessa huomioon harjoitusolosuhteet ja toteutus on looginen ja järkevä.
Urheilijan kehittymistä on havaittavissa.
Opiskelija osaa testien perusteella antaa kehittävää palautetta urheilijoille.
Opiskelija dokumentoi projektin asiallisesti. Dokumentointi antaa ammattimaisen kuvan toiminnasta.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija käyttää valmennustilanteen toteutuksessa tavoitteellisesti erilaisia vuorovaikutteisia menetelmiä ja osaa perustella valintojaan urheilijan näkökulmasta.
Opiskelijan tavoitteen määrittely on urheilijalähtöistä ja harjoituksen toteutuksen jälkeen käydään reflektio.
Opiskelija huomioi harjoittelun sisällössä lajianalyysin ja urheilijan yksilöllisyyden (eriyttäminen).
Opiskelija osaa perustella harjoittelun sisältöä tutkittuun tietoon pohjautuen.
Opiskelija huomioi testauksessa lajin vaatimukset ja osaa antaa tutkittuun tietoon perustuvaa urheilijaa kehittävää palautetta ja harjoitteita.
Opiskelijan vuorovakutus projektin aikana on kaikkien toimijoiden suuntaan aktiivista, rakentavaa ja luottamusta herättävää.

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Go back to top of page