Sports and Pedagogy (5cr)

Course unit code: PED1SL404

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opiskelija tunnistaa liikunnanohjaajana työskennellessään toimintaansa/pedagogisiin ratkaisuihin vaikuttavia arvoja ja kokemuksia ja osaa vertailla ja jäsentää siiihen vaikuttavia tekijöitä päivitettyyn tietoon peilaten (reflektio).
Tarkemmat osaamistavoitteet löytyvät kohdasta arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.

Contents

- Perehtyminen oppijalähtöiseen liikuntapedagogiikkaan
- Vuorovaikutteiset opetusmenetelmät
- Teorian soveltaminen käytäntöön (opetuskokonaisuuden suunnittelu, toteutus ja arviointi)

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti työelämäprojekteihin tai muihin projekteihin osallistumalla. Muut alla olevat oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä.
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t) TAI
c. Verkkototeutus.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.

Learning materials

Lonka Kirsti 2015, Oivaltava oppiminen sekä muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali.

Starting level and linkage with other courses

Liikunnan pedagogiikka 1

Assessment criteria - grade 1

Oppijalähtöinen liikunnanohjausorientaatio näkyy suunnittelussa mutta käytännössä ohjaajan toiminta on ohjaajakeskeistä.
Opiskelija käyttää vuorovaikutteisia menetelmiä oppimistilanteen toteutuksessa.

Assessment criteria - grade 3

Oppijalähtöinen liikunnanohjausorientaatio näkyy toiminnassa ajoittain.
Opiskelija käyttää oppimistilanteen toteutuksessa tavoittellisesti erilaisia vuorovaikutteisia menetelmiä.

Assessment criteria - grade 5

Hallitseva liikunnanohjausorientaatio on oppijalähtöinen.
Opiskelija käyttää oppimistilanteen toteutuksessa tavoitteellisesti erilaisia vuorovaikutteisia menetelmiä ja osaa perustella valintojaan asiakkaan ja oppimisen näkökulmasta.

Go back to top of page