Minor, Fitness and Health - Pedagogy ALaajuus (2.5 cr)

Course unit code: PED1SL402

General information


ECTS credits
2.5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opiskelija arvioi toimintaansa liikunnanohjaajana peilaten valintojaan liikuntapedagogiikan perusteorioihin
Pedagogisen ajattelun näkyväksi tekeminen

Tarkemmat osaamistavoitteet löytyvät kohdasta arviointikriteerit.
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.

Contents

- Kunto- ja terveysliikunnan ohjaaminen eri kohderyhmille (lapset, työikäiset, seniorit)
- Liikunnanohjausprosessin suunnittelu, toteutus ja arviointi

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti työelämäprojekteihin tai muihin projekteihin osallistumalla.Oppimistapoja ovat mm.
- lähiopetus ja siihen liittyvät oppimis- ja ohjaustehtävät
- tentti
- oppimispäiväkirja

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.

Learning materials

Jaakkola T., Liukkonen J., Sääkslahti A. (toim.) 2017. Liikuntapedagogiikka. PS-kustannus. Jyväskylä sekä muu oppitunneilla jaettava materiaali

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija rakentaa positiivista ilmapiiriä ja tuottaa myönteisiä liikuntakokemuksia käyttäen vuorovaikutustaitojaan sekä kuuntelee toisilta saamaansa palautetta.

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa erilaisille kohderyhmille yksittäisen oppimistilanteen / ohjaustilanteen.

Opiskelijan antama palaute on kannustavaa ja ilmapiiriä rakentavaa.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija rakentaa positiivista ilmapiiriä ja tuottaa myönteisiä liikuntakokemuksia systemaattisesti erilaisia ohjausmenetelmiä käyttäen.

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa erilaisille kohderyhmille yksittäisen tavoitteellisen oppimistilanteen /ohjaustilanteen

Opiskelija osaa antaa palautetta toiminnan tavoitteen suunnassa.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija rakentaa positiivista ilmapiiriä ja tuottaa myönteisiä liikuntakokemuksia systemaattisesti erilaisia ohjausmenetelmiä käyttäen ja osaa arvioida toiminnan vaikuttavuutta.
Opiskelija osaa vertailla eri kohderyhmien yhtäläisyyksiä ja eroja ja osaa niiden perusteella esimerkiksi valita sopivia ohjausmenetelmiä.

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksittäisen tavoitteellisen oppimistilanteen tai ohjaustilanteen kohderyhmän tarpeet huomioiden.

Opiskelija osaa antaa oppimista edistävää spesifiä palautetta tilanteen mukaan sekä ryhmäkohtaisesti että yksilöllisesti.

Go back to top of page