Customer Experience DevelopmentLaajuus (3 cr)

Course unit code: CUS8LH108

General information


ECTS credits
3 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen kehittämisen merkityksen yrityksen liiketoiminnan kehittämiseksi. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun menetelmien soveltaminen käytäntöön. Opintojakson aikana opiskelijat tarkastelevat olemassa olevaa tai uutta palvelua asiakaslähtöisesti palvelukokemuksen parantamiseksi.

Contents

Aiemmin opittujen palvelumuotoilun menetelmien soveltaminen asiakaskokemuksen kehittämiseksi.

Starting level and linkage with other courses

Opiskelija on suorittanut opintojakson CUS8LH107 Palvelumuotoilun perusteet tai hankkinut muulla tavalla vastaavan osaamisen.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti verkko-oppimisympäristössä. Opetuskieli on suomi. Materiaaleja on sekä suomeksi että englanniksi.

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija
- hyödyntää palvelumuotoilun prosessia ja yksittäisiä menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämiseksi.
- tietää palvelukokemuksen merkityksen palvelukehittämisessä
- tunnistaa palvelun laatuun vaikuttavat tekijät

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija
- osaa hyödyntää palvelumuotoilun työvälineitä määritellyssä palveluympäristössä
- osaa kuvata palveluprosessin sekä palvelun tarjoajan että asiakkaan näkökulmasta
- osaa määritellä palvelukokemuksen tasot asiakkaan tarpeita vastaavaksi

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija
- osaa soveltaa innovatiivisesti palvelumuotoilun prosessia sekä työvälineitä palveluympäristö huomioon ottaen
- osaa kehittää asiakasryhmäkohtaista palvelukokemusta perustuen kerättyyn asiakasymmärrykseen
- osaa määritellä perustellen miten palvelun laatua tulisi kehittää asiakaan näkökulmasta

Learning materials

Gröönroos, C. (2015): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, Talentum, Ekonomia-sarja (soveltuvin osin) Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media. Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing Luennoilla jaettavat artikkelit ja muu materiaali

Go back to top of page