Multi-channel Business Models and Solution SalesLaajuus (5 cr)
Course unit code: SAL3PO316
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opiskelija hahmottaa arvoperusteisen ratkaisumyynnin hyötyjä, vaatimuksia, tekniikoita ja osa-alueita.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää
* Mitä toimivalta myyjältä tai myyntiorganisaatiolta odotetaan?
* Miten ratkaisumyyntiä toteutetaan digitaalisessa monikanavaympäristössä?
* Miten henkilö pystyy luomaan arvoa ja kilpailuetua itsellensä, oranisaatiolle tai asiakkaille?
Contents
* Arvoperusteisen ratkaisumyynnin hyödyt, vaatimukset ja tekniikat
* Arvomyynnin keskeiset periaatteet, prosessit ja työkalut
* Spin Selling
* Social Selling
* Kilpailuetua luova toimiminen digitaalisessa monikanavaympäristössä
* Modernin myynnin järjestelmät ja työkalut
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Päivätoteutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen.
Projektityöskentely, roolipelit, luennot, kirjallisuustehtävät
Itse- ja vertaisarviointi
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla.
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija
•tunnistaa B-to-B myyntitiimin roolit
•tunnistaa B-to-B asiakkaan ostoprosessin
' tunnistaa B-to-B myyntiprosessin vaiheet ja etenemisen
•tunnistaa myynnin johtamisen käsitteistön
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija
•osaa toimia osana B-to-B myyntitiimiä
•tunnistaa asiakaan ostoprosessin kriittiset kohdat
•osaa toimia BtoB –tiimimyynnissä asiakaslähtöisesti ja kannattavasti
•tunnistaa myynnin johtamisen työkaluja
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija
•toimii aktiivisesti ja ratkaisukeskeisesti osana B-to-B myyntitiimiä
•osaa hyödyntää asiakkaan ostoprosessin tuntemustaan omassa myyntitoiminnassaan
•osaa osallistaa asiakasta palvelun arvonmuodostusprosessissa
•osaa BtoB -myyntiprosessin
•osaa kehittää tiimimyyntiä asiakas- ja ratkaisukeskeisesti
•osaa suunnitella ja johtaa omaa työtään