Johdatus liiketalouden ammattikorkeakouluopiskeluun: markkinointi ja myyntiLaajuus (2 op)

Opintojakson tunnus: SEL8LZ108

Opintojakson perustiedot


Laajuus
2 op

Osaamistavoitteet

3AMK ammattikorkeakoujen pääkaupunkiseudun 2. asteen opiskelijoille suunnattu kurkistuskurssi yhteistyössä TATin Bisneskurssien kanssa. Kurkistuskurssilla ”Johdatus liiketalouden ammattikorkeakouluopiskeluun: markkinointi ja myynti 2 op” tutustutaan liiketalouden ammattikorkeakouluopiskeluun sekä markkinoinnin ja myynnin perusteisiin ja ajankohtaisiin teemoihin.

Sisältö

Kurssilla on kolme lähtitapaamista, joissa tutustutaan pääkaukumpiseudun ammattikorkeakouluhin Haaga-Heliaan, Laureaan ja Metropoliaan. Jokaisella ammattikorkeakoululla campustutustumisen lisäksi ohjelmassa on lyhyt asiantuntijaluento liiketalouden teemoihin liittyen. Opiskelussa käytetään TAT-Bisneskurssin oppimisympäristöä ja tehtäviä.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Kurssin teemana on markkinointi ja myynti. Markkinoinnin tehtävänä on ymmärtää asiakkaiden tarpeita ja auttaa yritystä vastaamaan näihin tarpeisiin tuotteilla, jotka on hinnoiteltu oikein ja joista asiakas saa markkinointiviestinnän avulla tarvitsemaansa tietoa oikea-aikaisesti. Myynnin osalta kurssilla keskitytään myyntitekniikoihin sekä ratkaisumyyntiin, jolla tarkoitetaan asiakkaiden tarpeisiin vastaamista luottamusta herättäen. Lähiopetuksessa keskitytään ajankohtaisiin ilmiöihin ja teemoja käsitellään ammattikorkeakouluopiskelun moton ”teoriaa ja käytäntöä sopivassa suhteessa” mukaisesti, lupaavat koordinaattorit sekä toivottavat kaikki opinnoista kiinnostuneet opiskelijat mukaan kurkistuskurssille.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen lähitapaamisiin ja pakollisten tehtävien suorittaminen oppimisalustalla.

Siirry alkuun