Coaching and Serving LeadershipLaajuus (5 cr)

Course unit code: LEA3PO303

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
Lähiopetus ja opintojakson aiheisiin perehtyminen sekä raportointi erillisen ohjeen mukaisesti.
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Contents

• johtajuuden uusi (vanha) rooli
• luottamuksen rakentaminen
• esimies valmentajana ja mahdollistajana
• esimies oppimisen ja osaamisen edistäjänä

Starting level and linkage with other courses

Opiskelija on suorittanut Johtaminen ja HR LEA2RM201 sekä Henkilöstön kehittäminen LEA2RM202 opintojaksot.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa esimerkiksi seuraavilla tavoilla:
Lähiopetus ja opintojakson aiheisiin perehtyminen sekä raportointi erillisen ohjeen mukaisesti.
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Opintojaksolla noudatetaan aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamismenettelyä (AHOT) erikseen annettavan ohjeen mukaan.

Assessment criteria - grade 1

Arvosana 1
Osaa jossain määrin kuvata esimiehen/johtajan toimintaa valmentajana, oppimisen ja osaamisen edistäjänä. Hän osaa nimetä ne tekijät/toimet, jotka edesauttavat luottamuksen ilmapiirin kehittymistä ja säilyttämistä organisaatiossa. Hän osaa kuvata esimiehen toiminnan merkityksen työntekijän ja yrityksen menetyksellisen toiminnan varmistajana.




Arvosana 5
Osaa kuvata, analysoida ja kehittää esimiehen/johtajan toimintaa valmentajana, oppimisen ja osaamisen edistäjänä. Hän osaa myös analysoida ja kehittää niitä tekijöitä/toimia jotka edesauttavat luottamuksen ilmapiirin kehittymistä ja säilyttämistä organisaatiossa. Hän osaa arvioida ja analysoida esimiehen toiminnan merkitystä työntekijän ja yrityksen menetyksellisen toiminnan varmistajana.
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.

Assessment criteria - grade 3

Arvosana 3
Osaa kuvata ja analysoida esimiehen/johtajan toimintaa valmentajana, oppimisen ja osaamisen edistäjänä. Hän osaa myös kuvata ja arvioida niitä tekijöitä/toimia jotka edesauttavat luottamuksen ilmapiirin kehittymistä ja säilyttämistä organisaatiossa. Hän osaa arvioida esimiehen toiminnan merkitystä työntekijän ja yrityksen menetyksellisen toiminnan varmistajana.

Assessment criteria - grade 5

Arvosana 5
Osaa kuvata, analysoida ja kehittää esimiehen/johtajan toimintaa valmentajana, oppimisen ja osaamisen edistäjänä. Hän osaa myös analysoida ja kehittää niitä tekijöitä/toimia jotka edesauttavat luottamuksen ilmapiirin kehittymistä ja säilyttämistä organisaatiossa. Hän osaa arvioida ja analysoida esimiehen toiminnan merkitystä työntekijän ja yrityksen menetyksellisen toiminnan varmistajana.

Learning materials

Ajankohtaiset artikkelit
Alahuhta, Matti. 2015. Johtajuus, kirkas suunta ja ihmisten voima. Docendo
Alvesson, M. & Spicer, A. 2016. The stupidity paradox. CPI Group
Armstrong, M. 2012. Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice
Branson, Richard. 2014. The Virgin Way: Everything I Know about Leadership
Juuti, P. 2018. Huono Johtaminen Tuhon tieltä toimivaan työyhteisöön. Gaudeamus.
Keltikangas-Järvinen L. (2016). ”Hyvät tyypit” Tempperamentti ja työelämä. WSOY.
Manka, M-L. 2015. Stressikirja Mistä Virtaa. Talentum pro
Rehn, A. 2018. Johtajuuden ristiriidat. Miksi johtaja aina epäonnistuu ja miksei se ole ongelma. DOCENDO
Siilasmaa, R. 2018. Paranoidi opitimisti. Tammi
Sinek, S. 2009. Start with why. How great leaders inspire everyone to take action. Portfolio Penguin
Sinek, S. 2017. Leaders Eat Last. Portfolio Penguin
Tienari, J. & Piekkari, R. 2011. Z ja epäjohtaminen. Talentum

Go back to top of page