Leading Creative Planning and ProductionLaajuus (5 - 10 cr)

Course unit code: COM4HM004

General information


ECTS credits
5 - 10 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opintojakson käytyään opiskelija osaa suunnitella ja johtaa luovaa prosessia sekä monikanavaista sisällöntuotantoa.

Contents

Asiakas-, brändi- ja markkinaymmärrys
Sisältömarkkinointi ja konseptisuunnittelu
Luova suunnittelu
Monikanavainen tarinankerronta
Digitaalinen sisällöntuotanto

Starting level and linkage with other courses

Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Opintojaksolla tehdään tiimityönä yritysprojekti, jossa tuotetaan annetun briiffin mukainen luova konsepti ja sisältöä non-profit toimeksiantajalle. Tiimiprojektin lisäksi kurssilla on lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, tiedonhakua ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)

Jos opiskelijalla on työn, opintojen tai muun aiemman kokemuksen (esim. sertifiointi) perusteella kurssin tuottama osaaminen, hän voi osoittaa osaamisensa toteutuksen opettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen opettaja tiedottaa tarkemmin AHOT-käytännöistä kurssin alussa.

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija tuntee luovan suunnittelun vaiheet, käsitteistön ja menetelmät asiakas- ja markkinaymmärryksen hankkimisesta asiakaskeskeiseen konseptisuunnitteluun sekä monikanavaiseen tarinankerrontaan. Hän osaa toimia luovassa tiimissä ja suunnitella ja toteuttaa tavoitteellisen sisältökonseptin sekä tuottaa tarinallista sisältöä digitaalisiin kanaviin.

Assessment criteria - grade 3

Edellisten lisäksi opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida käsitteitä ja menetelmiä, jotka liittyvät sisältömarkkinoinnin strategiseen päätöksentekoon erilaisissa liiketoiminta- ja markkinatilanteissa. Opiskelija osaa johtaa omaa toimintaansa ja luovan suunnittelun prosessia toimeksiantajan liiketoiminnan tarpeet huomioiden. Hän osaa tuottaa tehokkaan ja tavoitteellisen sisältösuunnitelman ja houkuttelevaa sisältöä digitaalisiin kanaviin asiakas- ja markkinatiedon pohjalta. Opiskelija osaa valita mittareita optimoida luovan suunnitteluprosessin sekä erilaisten tarinnankerronnan ratkaisujen onnistumista monikanavaisessa ympäristössä.

Assessment criteria - grade 5

Edellisten lisäksi opiskelija osaa kriittisesti arvioida ja innovoida asiakaslähtöisiä konsepteja ja menetelmiä kehittäessään sisältömarkkinoinnin ratkaisuja toimeksiantajan liiketoiminta- ja markkinatilanteisiin. Hän osaa toteuttaa ja johtaa luovan suunnittelun prosessia osana tiimiä ja itsenäisesti rakentavasti ja vaikuttavasti muiden opiskelijoiden oppimisprosessia tukien. Opiskelija osaa käynnistää ja organisoida yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa sekä priorisoida toimintaa. Hän osaa proaktiivisesti etsiä ja analysoida liiketoiminnan ja luovan projektin kannalta kriittistä tietoa kehittääkseen luovan suunnittelun prosessia ja erilaisten tarinankerronnan ratkaisujen onnistumista monikanavaisessa ympäristössä. Opiskelija osoittaa erinomaista sitoutumista kurssin suorittamiseen ja toteuttaa luovan projektin / tehtävät annetun aikataulun mukaisesti.

Learning materials

Oppimisaineistot julkaistaan kurssin aikana. Tämän lisäksi opiskelijoiden edellytetään hankkivan itsenäisesti tietoa.

Further information

Opintojakso korvaa edeltävän opetussuunnitelman opintojaksot:
COM4LJ013 Media and Public Relations
COM4LJ012 Current Trends: Integrated Marketing Communications
MGT4LG210 International marketing
JAT8LU005 Yritysviestinnän uudet ympäristöt

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Go back to top of page