Strategic Brand ManagementLaajuus (5 cr)

Course unit code: COM4HM001

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- ymmärtää ja kuvata brändin merkityksen strategisen työkaluna globaalissa liiketoimintaympäristössä
- hakea ja käyttää soveltuvia brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita
- tunnistaa ja puhutella eri sidosryhmien kiinnostuksenkohteita
- tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.

Contents

- Brändäys ja brändijohtaminen organisaation strategisena työkaluna
- Markkinointi ja viestintä; keskeiset käsitteet ja käytännön toiminta-alat
- Sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien tunnistaminen, priorisointi ja johtaminen
- Maine, maineriskien tunnistaminen, kriisiviestintä

Starting level and linkage with other courses

Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Opintojakso toteutetaan virtuaalisena, ja opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja itseohjautuvasti kurssiaikataulun mukaan.

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)

Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija on perehtynyt brändijohtamisen perusteisiin sekä viestinnän ja markkinoinnin eri osa-alueisiin liiketoiminnan johtamisen strategisina työkaluina. Hän tunnistaa brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin peruskäsitteet, prosessit ja työkalut. Hän tunnistaa brändäykseen mahdollisuuksia ja kehittämiskohteita organisaatiossa.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa hyödyttäviä ratkaisuja brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioiden pohjalta. Hän osaa hyödyntää brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin käsitteitä, prosesseja ja työkaluja perustellessaan omat ratkaisunsa käytännön liiketoiminnan tarpeisiin. Hän osaa arvioida ja kehittää brändijohtamisen prosesseja ja toimintaa organisaation sisäisiin ja/tai ulkoisiin tarpeisiin.

Assessment criteria - grade 5

Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida kriittisesti brändijohtamiseen liittyviä käsitteitä, prosesseja ja tietoa. Hän osaa liittää brändinäkökulman yrityksen liiketoiminnan suunnittelun ja johtamisen prosesseihin eri yhteyksissä. Hän osaa kehittää uusia toimintatapoja sekä perustella omat näkemyksensä onnistuneesti. Hän osaa tunnistaa brändijohtamisen kannalta keskeiset sidosryhmät sekä perustella strategiset valinnat ja priorisoida toiminnan sidosryhmälähtöisesti.

Learning materials

Oppimisaineistot julkaistaan toteutussuunnitelmassa. Lisäksi opiskelijat hakevat aineistoa itsenäisesti. Opiskelijoilta edellytetään englanninkielisen aineiston hyödyntämistä.

Further information

Kurssi korvaa aiemmat opintojaksot:
- COM2LJ002 Planning and Leading Communications
- COM2LJ008 Stakeholder Communications
- COM4LJ006 Issue / Crisis Communication
- MGT4LG210 International marketing
- MGT4LG211 Leading by branding
- REG3RY010 Palvelubrändin hallinta

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Go back to top of page