Krea Media – Strategic Planning and Multichannel ManagementLaajuus (10 cr)

Course unit code: COM4LH101

General information


ECTS credits
10 cr

Learning objectives

Opiskelija osaa hankkia ja tulkita asiakasymmärrystä tukevaa tietoa yrityksen strategisen suunnittelun pohjaksi. Opiskelija osaa laatia markkinointi- ja viestintästrategioita. Opiskelija osaa suunnitella markkinoinnin ja viestinnän kampanjoita huomioiden asiakasyrityksen tavoitteet, kohderyhmät, markkinatilanteen, lainsäädännölliset puitteet, viestien sisällöt ja kanavavalinnat. Opiskelija osaa kehittää markkinointia ja viestintää asiakastiedon perusteella sekä seurata ja ennakoida mediatrendejä. Opiskelija tuntee mediatoimiston palvelut sekä osaa rakentaa yrityksen sosiaalisen median suhteita, toimittajasuhteita ja muita sidosryhmäsuhteita. Opiskelija osaa esittää luovan kampanjaidean sekä toteuttamiskelpoisen kampanja- ja mediasuunnitelman asiakasyritykselle.

Contents

Opiskelija osaa hankkia ja tulkita asiakasymmärrystä tukevaa tietoa yrityksen strategisen suunnittelun pohjaksi. Opiskelija osaa laatia markkinointi- ja viestintästrategioita. Opiskelija osaa suunnitella markkinoinnin ja viestinnän kampanjoita huomioiden asiakasyrityksen tavoitteet, kohderyhmät, markkinatilanteen, lainsäädännölliset puitteet, viestien sisällöt ja kanavavalinnat. Opiskelija osaa kehittää markkinointia ja viestintää asiakastiedon perusteella sekä seurata ja ennakoida mediatrendejä. Opiskelija tuntee mediatoimiston palvelut sekä osaa rakentaa yrityksen sosiaalisen median suhteita, toimittajasuhteita ja muita sidosryhmäsuhteita. Opiskelija osaa esittää luovan kampanjaidean sekä toteuttamiskelpoisen kampanja- ja mediasuunnitelman asiakasyritykselle.

Starting level and linkage with other courses

Markkinoinnin ja viestinnän johtaminen 15 op.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla. Katso ohjeet AHOT-menettelyyn opiskelijan intrasta (MyNet).

Opintojakson keskeiset teemat opitaan opintojakson työelämän projektityön kautta.
Opintojaksolla laaditaan kampanja-/mediasuunnitelma asiakasyritykselle tai luova toimisto Krealle. Tiivistä yhteistyötä mainos-, media-, viestintä-, sisältö- ja digitoimistojen kanssa.

Moduulissa hyödynnetään kansainvälisiä materiaaleja. Osa toimeksiannoista voi tulla kansainvälisesti toimivilta yrityksiltä

Assessment criteria - grade 1

1 (min. 40 % tavoitteesta)

Tehtävä on suoritettu ohjeen mukaan. Opiskelija on jossain määrin omaksunut käsiteltävät asiat, mutta ammatti-identiteetin muodostumisessa on vielä kehitettävää. Työskentelyyn sitoutumisessa ja aikatauluttamisessa on toivomisen varaa.

Assessment criteria - grade 3

3 (min. 70 % tavoitteesta)

Tehtävä on suoritettu ohjeen mukaan ja sisältö on hyvätasoista. Opiskelija on omaksunut käsiteltävät asiat melko hyvin ja ymmärtää ammatti-identiteetin merkityksen työelämässä. Opiskelija työskentelee sitoutuneesti ja osoittaa aktiivisuutta sekä positiivista asennetta.

Assessment criteria - grade 5

5 (min. 90 % tavoitteesta)

Tehtävä on suoritettu ammattitaitoisesti. Opiskelija on omaksunut käsiteltävät asiat erinomaisesti. Opiskelija työskentelee erittäin sitoutuneesti ja ammattimaisesti. Lisäksi hän osoittaa positiivista asennetta.

Assessment criteria, approved/failed

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1 - 5.

Learning materials

Medioiden kotisivut

IAB Finlandin oppaat ja ohjeistukset: http://www.iab.fi/digimainonnan-abc/oppaat-ja-ohjeistukset.html

Arantola H. ja Simonen K. 2009. Palvelemisesta palveluliiketoimintaan: Asiakasymmärrys palveluliiketoiminnan perustana. Tekes. http://www.tekes.fi/globalassets/julkaisut/palvelemisesta_palveluliiketoimintaan.pdf

Barry, P. 2012. The Advertising Concept Book: think now, design later. A complete guide to creative ideas, strategies and campaigns. Thames & Hudson. 2nd ed., revised and expanded.

Burtenshaw, K., Mahon,N. , Barfoot, C. 2011. The Fundamentals of Creative Advertising. AVA Academia. 2nd ed.

Goodman, M. B., Hirsch, P. B. 2012. Corporate Communication: tactical guidelines for strategic practice. New York: Business Expert Press.

Parente, D. E., Strausbaugh-Hutchinson, K. L. 2015. Advertising Campaign Strategy: a guide to marketing communication plans. Cengage Learning. 5th ed.

Pimenoff, T. 2009. Mediatoimistoyhteistyön opas. Mainostajien Liitto.

Pitchaus – Mitä, Miten, Miksi? 2013. Vapaa Pudotus.

http://www.pudotus.fi/2013/10/tiivista-tarina-herata-kiinnostus-todista-osaaminen/

Karjaluoto H. 2010. Digitaalinen markkinointiviestintä. https://www.ellibslibrary.com/book/978-951-0-36091-0

Keller, K. Lane, A, Tony, Georgson, M. 2012. Strategic Brand Management: a European perspective. Financial Times/Prentice Hall. 2nd ed.

Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum.

Muu opintojaksolla sovittu materiaali

Further information

Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista opintojakson lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn. Arvosana määräytyy tiimin tuotosten perusteella (50 %) sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella (50 %).

Vastuuopettajat
Tarja Autio
Hanna Tattari
Tuula Ryhänen

Go back to top of page