E-commerce as a Business ModelLaajuus (5 cr)
Course unit code: CUS8LH102
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakso perehdyttää opiskelijan verkkokaupan rakentamiseen, päivittäiseen toimintaan sekä markkinointiin. Opiskelija tuntee verkkokaupan merkityksen yrityksen jakelukanavana, liiketoiminnallisena toimitapana ja verkkokaupan perustamisen osa-alueet. Oppimisessa painottuu verkkokaupan asiakaslähtöisten prosessien hallinta sekä verkkokaupan markkinointi.
Contents
Verkkokauppa jakelukanavana ja liiketoimintamallina
Verkkokaupan ominaispiirteet ja mahdollisuudet
Valitun markkina-alueen analyysi
Verkkokaupan rakentaminen ja ohjelmistovaihtoehdot
Maksutavat, palautusprosessit, logistiikka ja lainsäädäntö
Verkkokaupan markkinointi ja growth hacking
Globaalit markkinat
Starting level and linkage with other courses
Verkkokauppa liiketoimintamallina on osa Palveluliiketoiminta ja Asiakkuudet -suuntautumisen valinnaista Pro-Moduulia. Muut osat ovat Global eCommerce Business (5op) ja Verkkokaupan lainsäädäntö (5op). Osat voi suorittaa erikseen.
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Päivätoteutus, monimuotototeutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija
•tuntee verkkokaupan osa-alueiden kokonaisuuden
•tiedostaa kilpailun ja kysynnän merkityksen toiminnan perustana
•tunnistaa verkkokaupan rakentamisen perusteet
•osallistuu projektiryhmän toimintaan
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija
•tunnistaa suunnitteluprosessiin liittyvät keskeiset mittarit
•osaa ottaa huomioon kilpailun ja kysynnän suunnittelun lähtökohtina
•osaa hyödyntää pääosin suunnittelun verkkokaupan ja –markkinoinnin prosessia
•osaa toimia ryhmässä ja tuo panoksensa verkkokauppa projektin toteutuksessa
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija
•osaa suunnitella kokonaisvaltaisesti verkkokaupan
•osaa soveltaa kilpailu- ja kysyntätekijöitä suunnittelun perustana
•osaa ottaa suunnittelussa huomioon kannattavuusnäkökulmat perustellusti
•osaa tehdä monipuolisesti verkkokaupan markkinointia
•ottaa vastuuta projektityhmän johtamisesta ja työn etenemisestä aktiivisesti
Assessment criteria, approved/failed
Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen verkkokaupan rakentamisprojektiin (30%) ja projektityöhön 70 %
Learning materials
Hallavo, Jaakko (2013) Verkkokaupan rautaisannos, Talentum
Lahtinen, Tero (2013) Verkkokaupan käsikirja, Yrityskirjat