Johdatus digitaalisen markkinoinnin ja myynnin työkaluihin (5op)
Opintojakson tunnus: TOO8PO802
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tutustua digitaalisuuden tuomiin mahdollisuuksiin liiketoiminnassa ja eri-tyisesti verkkokaupan näkökulmasta. Opintojaksolla käydään läpi digitaalisen markkinoinnin mittareita ja mittaamisen työkaluja. Opintojaksoon kuuluu vähintään yhden Googlen sertifikaatin suorittaminen. Opintojakson voi suorittaa kokonaan verkossa.
Sisältö
Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin sekä verkkokaupan trendit
Sosiaalinen media myynnin ja markkinoinnin tukena
• Somemarkkinoinnin kanavat
• Somemainonnan muodot
• Somemainonnan kohdentaminen ja vaikuttavuuden ja tehokkuuden mittaaminen
Google Adwords -mainonta
• Mitä Google Adwords -mainonta on ja miten se toimii?
• Hakusanojen optimointi
• Tuloset ja mittaaminen
Google Analytics
• Peruskäsitteet ja toimintaperiaate
• Tavoitteiden valinta
• Tulosten mittaaminen
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakso on nonstoppina pyörivä virtuaalikurssi ja se on mahdollista suorittaa kokonaan verkossa.
Oppimateriaalit
Moodlen ym. linkitetty materiaali.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Perusteet myynnistä, markkinoinnista ja liiketoiminnan ICT -työkaluista.
Arviointikriteerit - arvosana 1
Osaa joiltakin osin hahmottaa digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia markkinoinnissa ja myynnissä. Osa tehtävistä, tentti tai sertifikaatti on palautettu.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Osaa pääosin hahmottaa digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia markkinoinnissa ja myynnissä. Mel-kein kaikki tehtävistä on palautettu sekä tentti ja sertifikaatti on suoritettu.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Osaa hyvin hahmottaa digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia markkinoinnissa ja myynnissä erityisesti pienen tai keskikokoisen yrityksen näkökulmasta. Kaikki tehtävät, tentti ja sertifikaatti on suoritettu.