Introduction to digital marketing and sales toolsLaajuus (5 cr)
Course unit code: TOO8PO802
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson tavoitteena on tutustua digitaalisuuden tuomiin mahdollisuuksiin liiketoiminnassa ja eri-tyisesti verkkokaupan näkökulmasta. Opintojaksolla käydään läpi digitaalisen markkinoinnin mittareita ja mittaamisen työkaluja. Opintojaksoon kuuluu vähintään yhden Googlen sertifikaatin suorittaminen. Opintojakson voi suorittaa kokonaan verkossa.
Contents
Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin sekä verkkokaupan trendit
Sosiaalinen media myynnin ja markkinoinnin tukena
• Somemarkkinoinnin kanavat
• Somemainonnan muodot
• Somemainonnan kohdentaminen ja vaikuttavuuden ja tehokkuuden mittaaminen
Google Adwords -mainonta
• Mitä Google Adwords -mainonta on ja miten se toimii?
• Hakusanojen optimointi
• Tuloset ja mittaaminen
Google Analytics
• Peruskäsitteet ja toimintaperiaate
• Tavoitteiden valinta
• Tulosten mittaaminen
Starting level and linkage with other courses
Perusteet myynnistä, markkinoinnista ja liiketoiminnan ICT -työkaluista.
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Opintojakso on nonstoppina pyörivä virtuaalikurssi ja se on mahdollista suorittaa kokonaan verkossa.
Assessment criteria - grade 1
Osaa joiltakin osin hahmottaa digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia markkinoinnissa ja myynnissä. Osa tehtävistä, tentti tai sertifikaatti on palautettu.
Assessment criteria - grade 3
Osaa pääosin hahmottaa digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia markkinoinnissa ja myynnissä. Mel-kein kaikki tehtävistä on palautettu sekä tentti ja sertifikaatti on suoritettu.
Assessment criteria - grade 5
Osaa hyvin hahmottaa digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia markkinoinnissa ja myynnissä erityisesti pienen tai keskikokoisen yrityksen näkökulmasta. Kaikki tehtävät, tentti ja sertifikaatti on suoritettu.
Learning materials
Moodlen ym. linkitetty materiaali.