Management of digital business in travel and tourismLaajuus (15 cr)
Course unit code: TOU2RL003
General information
- ECTS credits
- 15 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa tehdä strategisia ja operatiivisia valintoja ja päätöksiä yrityksen kokonaisliiketoimintaa analysoiden ja e-strategian määrittäen
• osaa kehittää ja johtaa matkailualan liiketoimintaa e-strategian kautta ja erilaisia järjestelmiä hyödyntäen
• osaa hyödyntää monipuolisesti BI- järjestelmiä ja analytiikkaa päätöksenteon tukena
• osaa toimia aktiivisesti ja tavoitteellisesti strategisten kumppanien kanssa ja verkostojen jäsenenä
• osaa omassa liiketoiminnassaan hyödyntää eri tietokanavia ja toimintamalleja yli toimialarajojen
Contents
• Matkailuyrityksen eStrategia
• Matkailuyrityksen kokonaisarkkitehtuuri e-strategian tukena
• Tiedolla johtaminen matkailussa / Business Intelligence & Knowledge management
• Revenue management eli tuottojohtaminen
• Matkailun sähköinen jakelu, Strategiset kumppanuudet ja verkostot
Starting level and linkage with other courses
Suositellaan suoritettavaksi opintojaksojen DES2RL002 (Matkailu globaalina teollisuutena), TOU2RL001 (Asiakkaan polku matkailussa) ja TOU2RL002 (Matkailun tehokas verkkomyyjä) jälkeen.
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Oppimistavat
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a) Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät monimuotototeutuksena
b) Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen eli work&study). Sovi opettajien kanssa tästä tavasta ennen opintojakson alkua.
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi (OJ-palautteeseen vastaaminen)
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija osaa määritellä sähköisen liiketoiminnan johtamisen käsitteet ja osaa luetella niiden sisältöjä ja ominaispiirteitä.
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa liiketoiminnan kehittämisessä. Hän tunnistaa alan liiketoiminnan kannalta oleellisia kumppanuuksia ja verkostoja. Opiskelija osaa kuvata matkailun sähköisen liiketoiminnan järjestelmäarkkitehtuurin ja tunnistaa e-strategia oleelliset elementit.
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija osaa arvioida matkailuyrityksen e-strategiaa kriittisesti sekä esittää kehittämisehdotuksia. Hän osaa arvioida liiketoiminnan toimintaympäristöä, kumppanuuksia ja verkostoja sekä kehittää uusia liiketoimintamahdollisuuksia niiden kannattavuutta arvioiden.
Further information
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla tehdään kehitystehtävä yrityksen toimeksiannosta tai tarkastelemalla jotakin itse valittua matkailualan yritystä.
Kansainvälisyys
Matkailun sähköistä liiketoimintaa tarkastellaan myös kansainvälisesti toimivan yrityksen näkökulmasta.