Effective travel and tourism sales on the internetLaajuus (15 cr)

Course unit code: TOU2RL002

General information


ECTS credits
15 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa rakentaa asiakkuuksia verkossa
• osaa valita tarkoituksenmukaiset markkinointi- ja myyntikanavat
• osaa hinnoitella elämystuotteen
• osaa arvioida erilaisten myynti- ja markkinointikanavien kannattavuutta
• osaa arvioida matkailun verkkokaupan oikeudellisia sisältöön ja tietosuojaan liittyviä vaatimuksia

Contents

• Asiakkuuksien rakentaminen
• Digitaaliset markkinointi- ja myyntikanavat
• Digitaalinen kaupankäynti
• Elämystuotteen hinnoittelu
• kuluttajansuoja verkossa
• immateriaalioikeudet ja tekijänoikeus
• Erilaiset verkkokaupparatkaisut ja toimintalogiikat
• Uudistunut tietosuoja
• Uudistunut laki matkapalveluyhdistelmistä ja matkapakettiehdot
• Digitaalisen myynnin ja markkinoinnin verkostot ja ajankohtaistapahtumat
• Matkailun myynnin ja markkinoinnin trendit

Starting level and linkage with other courses

Suositellaan suoritettavaksi opintojaksojen DES2RL002 (Matkailu globaalina teollisuutena) ja TOU2RL001 (Asiakkaan polku matkailussa) jälkeen. Suoritetaan yhdessä opintojakson TOU1RL004 (Matkailualan projekti 2) kanssa.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a) Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät ja projekti monimuotototeutuksena
b) Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija tuntee digitaalisen kaupankäynnin keinoja sekä osaa määritellä elämystuotteen ja tunnistaa sen peruselementit sekä kuluttajansuojan perusteet. Opiskelija osaa hinnoitella elämystuotteen avustetuttuna.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija osaa analysoida asiakkuuksia verkossa. Hän osaa vertailla digitaalisia markkinointi- ja myyntikanavia sekä erilaisia verkkokaupparatkaisuja kuluttajansuoja sekä immateriaalioikeudet huomioonottaen. Opiskelija tunnistaa elämystuotteen hinnoittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija osaa kuvailla matkailuun vaikuttavia myynnin ja markkinoinnin trendejä sekä tuntee tietosuojasääntelyn perusteet.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija osaa kehittää asiakkuuksia digitaalisessa ympäristössä tunnistaen monipuolisesti eri markkinointi- ja myyntikanavat sekä verkkokaupan ratkaisut. Opiskelija tuntee kuluttajansuojaa , tietosuojaa sekä immateriaalioikeuksia koskevat säännökset sekä osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja verkkokaupparatkaisuissa. Hän osaa hinnoitella elämystuotteen ja osaa arvioida sen kannattavuutta suhteessa jakelukanaviin. Hän analysoi trendejä ja niiden vaikutusta asiakkuuksiin sekä innovoi uusia digitaalisia asiakaskohtaamisia.

Go back to top of page