Spanish Business Communication 1Laajuus (5 cr)
Course unit code: SPA4LS201
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson tavoitteena on oppia käyttämään espanjan kielen vaativimpia rakenteita eri kielenkäyttötilanteissa ja tutustua liikekielen perusteisiin sekä osata käyttää muodollista kieltä liike-elämän tilanteissa tietoisena kulttuuriin ja sanastoon liittyvistä eroista.
Contents
- espanjan vaativimmat rakenteet: indikatiivin ja subjunktiivin preesens, gerundi, käskymuodot, futuuri, konditionaali, passiivi ja relatiivipronominit
- liike-elämän kulttuurierot Espanjassa ja Latinalaisessa Amerikassa: hierarkia ja suhdetoiminta
- työtehtävät ja työnhakuprosessi
- rahaliikenne
- yritysmuodot
- liike-elämän suulliset kielenkäyttötilanteet
- sähköpostiviestit
Starting level and linkage with other courses
Taitotaso: A2
Espanjan perusteet 1 ja 2 tai vastaavat tiedot
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät TAI
b. Tentti ja oppimistehtävät
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija selviytyy välttävästi sekä yleiskielen että liikekielen peruskielenkäyttötilanteissa. Kieli ei etene johdonmukaisesti, ja se sisältää vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli sisältää keskeisiä rakenteita, perussanastoa ja jonkin verran ammattisanastoa, mutta niiden käytössä on paljon kehitettävää.
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija selviytyy hyvin sekä yleiskielen että liikekielen peruskielenkäyttötilanteissa. Kieli etenee johdonmukaisesti ja on ymmärrettävää. Kieli sisältää kielen keskeisiä rakenteita, perussanastoa ja jonkin verran ammattisanastoa, mutta niiden käytössä on vielä kehitettävää.
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija selviytyy erittäin hyvin sekä yleiskielen että liikekielen peruskielenkäyttötilanteissa. Kieli on rakenteellisesti selkeää ja sujuvaa. Kielen osaaminen kirjallisesti ja suullisesti vastaa erittäin hyvin opintojakson oppimistavoitteita keskeisimmissä ammatillisissa tilanteissa ja yleiskielessä.
Assessment criteria, approved/failed
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1–5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1-3-5.
Learning materials
Amate, Iñaki & Puranen, Pasi, 2015. Colegas – Työelämän espanja. Espanjan jatko-oppikirja. Kpl 1-10. Kustannusosakeyhtiö Tammi. Helsinki.
Oheislukemistoa:
Mäkinen, M. 2012. ¡Claro! Lyhyt espanjan kielioppi. Kustannusosakeyhtiö Tammi. Helsinki.
Mäkinen, M. & Torvinen, M. 2012. ¡Claro! Harjoitukset. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki.
Hämäläinen, T. 2012. Espanjan kielioppi. Finn Lectura. Tampere.
Hämäläinen, T & Virkkunen, S. 2012. Espanjan kielioppiharjoituskirja. Finn Lectura. Helsinki.
Verkkomateriaalia: Español Uno ja Dos käyttäjänopas, Finn Lectura ja Taina Hämäläisen Espanjan kieliopin harjoituksia. Finn Lectura.