Matkailupalvelut ja -tapahtumat 2Laajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: SAL2RM202

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Tämä moduuli on osa Porvoo Campuksen osaamisperustaista opetussuunnitelmaa. Moduulissa kehitetään seuraavia osaamisalueita: palvelumuotoilu, asiakaskokemus, asiakkaan tarpeiden analysointi ja ratkaisujen luominen, asiakkaan arvolupaus. Moduulin sisällöt toteutetaan lukukausiprojekteissa.

Sisältö

Palvelukonseptien kehittäminen
Elämykselliset tapahtumat ja tilaisuudet
Tapahtumamarkkinointi

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Matkailupalvelut ja -tapahtumat 1 tai vastaava

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä.

b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun perustyökalut ja osaa osittain soveltaa niitä. Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisessä projektissa ryhmän osana. Hän pystyy tunnistamaan asiakkaiden tarpeita vain muiden avustamana. Opiskelija tarvitsee apua palveluiden kehittämisessä. Hän suorittaa hänelle annettuja tehtäviä osana muuta ryhmää.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelija hallitsee osittain palveluiden tuotteistamisprosessin ja projektityöskentelyn käytännöt. Hän ymmärtää jossain määrin eri asiakasryhmien tarpeet ja tuntee toimintaympäristönsä, hän osaa myös hyödyntää sitä palveluiden kehittämisessä. Hän hallitsee jossain määrin menetelmiä asiakkaiden tarpeiden tunnistamiseksi. Opiskelija osaa toimia osana laajempaa verkostoa ja pystyy luomaan palveluita yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija osallistuu melko aktiivisesti projektiryhmän toimintaan ja osaa toimia myös itsenäisesti prosessin eri vaiheissa.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen palveluiden tuotteistamisprosessin ja projektityöskentelyn käytännöt. Hän osaa hyödyntää toimintaympäristönsä mahdollisuuksia palveluiden kehityksessä. Opiskelija pystyy itsenäisesti keräämään tarvittavaa tietoa asiakkaiden tarpeista. Opiskelija rakentaa kumppanuuksia, ylläpitää asiakkuuksia ja sekä toimii aktiivisesti verkostoissa ja pystyy kehittämään palveluita yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti työskentelyyn ja innovointiin, osaa toimia itsenäisesti ja tarvittaessa hän tukee muuta ryhmää.

Oppimateriaalit

Aiheeseen liittyvä kirjallisuus, myös e-kirjat ja online artikkelit

Aiheeseen liittyvät blogit ja muut laadukkaat online sivustot

Ohjaajan omat materiaalit

Opiskelijoiden tuottama materiaali

Siirry alkuun