Venäjän perusteet 2Laajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: RUS8LS220

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija oppii:
• lukemaan ja kirjoittamaan venäjää sujuvammin?
• lisää perussanastoa?
• lisää kielen keskeisiä rakenteita?
• ymmärtämään yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja ohjeita?
• kirjoittamaan lyhyitä viestejä?
• kertomaan monipuolisemmin omasta elämästä??
• selviytymään uusissa arkipäivän vuorovaikutustilanteissa venäjän kielellä?

Sisältö

• venäjän kielen keskeistä sanastoa ja rakenteita
• suullisia ja kirjallisia viestejä ja ohjeita
• arkielämän vuorovaikutustilanteet?

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Taitotaso: A1?
Venäjän perusteet 1 (5 op) tai vastaavat tiedot ja taidot.?

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:?
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät sekä vaadittujen kokeiden/testien suorittaminen TAI?
b. Kirjalliset kokeet ja oppimistehtävät??sekä vaadittujen kokeiden/testien suorittaminen

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opiskelija kykenee ymmärtämään rajallisesti yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja välittämään niitä vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta välttävällä tasolla. Opiskelija tunnistaa yksinkertaisia rakenteita ja usein käytettyjä ilmauksia erilaisissa kielenkäyttötilanteissa.?

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelija kykenee usein ymmärtämään yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja välittämään niitä vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta hyvää. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa yksinkertaisiin rakenteisiin ja kielenkäyttötilanteisiin.?

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelija kykenee ymmärtämään yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja välittämään niitä onnistuneesti vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta erittäin hyvää. Opiskelija pystyy soveltamaan oppimaansa uusiin yksinkertaisiin rakenteisiin ja kielenkäyttötilanteisiin.?

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintojakson arviointikriteerinä toimivat kaksi kirjallista koetta sekä kuullun ymmärtämistesti ja suullinen testi. Lisäksi arvosanassa huomioidaan oppimistehtävien suorittaminen. Aktiivinen läsnäolo vaikuttaa arvosanaan korottavasti.

Oppimateriaalit

Blum-Gorelova, The Road to Success (coursebook and workbook), Facultas, 2017, kpl 6-10

Siirry alkuun