Dining and Wining (3cr)

Course unit code: RES8PO024

General information


ECTS credits
3 cr

Learning objectives

Opintojakson tavoitteena on perehdyttää opiskelija ravintolapalveluiden perusteisiin, toimintamalleihin ja tuotevalikoimaan sekä tarjoilu- ja palvelujärjestelmiin. Opiskelija tutustuu klassiseen menu- ja viinitermistöön, viinien säilytys- ja tarjoilukäytäntöihin sekä ymmärtää palveluketjun osatekijät ja hyvän asiakaskokemuksen edellytykset. Opintojakso antaa perusteet ravintola-alan asiakaspalvelutehtäviin kansainvälisyys huomioiden.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen ja opintojakson tehtäviin.
Tehtävät 70 %
Aktiivinen osallistuminen ja harjoitukset 30 %

Learning materials

Ursin, H. & Mykkänen, J. 2007. Tarjoilukirja. Restamark. Vantaa.
Tuntityöskentelyn materiaali sekä muu ohjaajan ilmoittama ja jakama materiaali.

Assessment criteria - grade 1

Tuntee joiltain osin eri tarjoilumuotoja, menukokonaisuuksia ja viinejä. Ymmärtää asiakaspalvelun pääperiaatteet. Hallitsee pääosin tarjoilukäytännöt ja osaa ohjatusti toteuttaa niitä tilanteen ja asiakkaiden tarpeiden mukaan. Osaa ohjatusti toteuttaa palveluketjun eri osa-alueet. Vähäinen itsenäinen panostus.

Assessment criteria - grade 3

Tuntee eri tarjoilumuodot ja -käytännöt, menukokonaisuudet sekä viinilajikkeet ja –etiketin. Ymmärtää hyvän asiakaspalvelun ja laadukkaan palveluketjun merkityksen. Hallitsee tarjoilukäytännöt ja osaa toteuttaa niitä tilanteen ja asiakkaiden tarpeiden mukaan. Osaa itsenäisesti toteuttaa palveluketjun eri osa-alueet. Osaa toimia melko itsenäisesti.

Assessment criteria - grade 5

Tuntee kattavasti eri tarjoilumuodot ja -käytännöt, menukokonaisuudet sekä viinilajikkeet ja –etiketin. Ymmärtää hyvän asiakaspalvelun ja laadukkaan palveluketjun eri osa-alueet ja niiden merkityksen. Hallitsee tarjoilukäytännöt ja osaa toteuttaa niitä tilanteen ja asiakkaiden tarpeiden mukaan Osaa suunnitella ja toteuttaa ravintolapalveluita asiakaslähtöisesti. Osaa itsenäisesti toteuttaa palveluketjun eri osa-alueet, ohjata asiakasta ja ratkaista ongelmia palvelutilanteissa. Osallistuu erittäin aktiivisesti työskentelyyn, tiedon ja osaamisen tuottamiseen ja jakamiseen. Osaa toimia itsenäisesti, on ratkaisukeskeinen ja omaa positiivisen asenteen.

Go back to top of page