Service Design and Product Development in ServicesLaajuus (10 cr)

Course unit code: REG3RY003

General information


ECTS credits
10 cr
Teaching language
Finnish
English

Learning objectives

Opiskelija:
tuntee palvelumuotoilun ja asiakaslähtöisen palvelutuotteen kehittämisen keskeiset käsitteet ja konseptit
osaa analysoida toimintaympäristöä ja ennakoida uusia mahdollisuuksia palveluliiketoiminnan kehittämiselle
osaa soveltaa tietoa, malleja ja menetelmiä käytännön palvelutuotteiden ja -konseptien kehittämistyössä.

Contents

Opintojaksolla syvennytään palvelutuotteiden ja -konseptien kehittämisen menetelmiin. Käyttäjäkokemuksen tutkimus antaa uudenlaisia lähestymistapoja palveluliiketoiminnan kehitystyöhön, ja muotoiluosaamisen yhdistäminen palveluliiketoimintaan on luonut uuden lähestymistavan, palvelumuotoilun, palveluliiketoiminnan kehittämiseen. Palvelumuotoilulla tarkoitetaan palvelujen innovointia, kehittämistä ja suunnittelua muotoilun menetelmin. Se tarjoaa uudenlaisen lähestymistavan kokemuksen tuotteistamiselle ja palveluympäristön kehittämiselle, ja täydentää perinteisiä palveluiden kehittämisen malleja ja menetelmiä.

Teemat:
asiakaslähtöinen tuotekehitysprosessi
palvelukonseptien mallintaminen, palvelujen kilpailukykytekijät
elämyksen ja käyttäjäkokemuksen mallintaminen
palveluiden tuotekehityksen ja palvelumuotoilun prosessimallit
palveluiden tuotekehityksen ja palvelumuotoilun työvälineet
innovaatiotyöskentely ja sen johtaminen palveluiden tuotekehityksessä
palveluiden profilointi ja erilaistaminen
palveluinnovaation tuotteistaminen, brändääminen ja kaupallistaminen

Go back to top of page