Markkinointi - käytännöt ja verkostotLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: MAR4LS201

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

-tuntee markkinointiviestintäkampanjan suunnittelun vaiheet.
-osaa avustaa markkinointijohtoa integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän suunnittelussa, budjetoinnissa ja toteuttamisessa.
-osaa hyödyntää uusia ja moderneja markkinointiviestinnän muotoja ja kanavia.
-ymmärtää integraation tärkeyden markkinoinnin, viestinnän ja myynnin välillä.
-tuntee eri markkinointiviestinnän yhteistyökumppanit; mainos-, media ja viestintätoimistot ja osaa työskennellä ammattimaisesti toimistojen kanssa.
-osaa tunnistaa ongelmia ja kerätä relevanttia tietoa.
-osaa käyttäytyä ja keskustella ammattimaisesti ryhmässä.

Sisältö

- Markkinointiviestinnän suunnittelu ja toteutus
- Modernit markkinointiviestinnän muodot
- Markkinoinnin, viestinnän ja myynnin integraatio
- Markkinoinnin ulkoistaminen ja työskentely toimistojen kanssa

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Opiskelija on suorittanut markkinoinnin pakolliset perusopinnot (Liiketoimintaympäristö tutuksi & Yrityksen prosessit / Business Environment & Business Processes)

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Problem Based Learning: tutoriaalit ja itseopiskelu
Tiimityöskentely ja ohjaustapaamiset
Kurssin voi korvata suorittamalla vastaavan sisältöisen ja laajuisen kurssin Haaga-Heliassa tai muussa korkeakoulussa.

Opiskelija, jolla on työelämäosaamista integroidun markkinointiviestinnän suunnittelusta ja toteuttamisesta sekä kokemusta toimistoyhteistyöstä, voi näyttää osaamisensa kirjoittamalla uratarinan, joka sisältää portfolion. Lisäksi voidaan sopia, että osaaminen esitellään myös suullisesti opintojakson aikana. Opiskelijan, joka haluaa suorittaa kurssin AHOT -menettelyllä, tulee olla yhteydessä kurssin vastuuopettajaan ensihaun aikana tai viimeistään kurssin ensimmäisellä luennolla.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Arvosana 1
- Opiskelija ymmärtää osittain markkinoinnin suunnittelun prosessin.
- Opiskelija ymmärtää vain osittain markkinoinnin, viestinnän ja myynnin integraation tärkeyden.
- Opiskelija tunnistaa joitakin markkinointiviestinnän sidosryhmiä.
- Opiskelija osaa vain jossain määrin tunnistaa ongelmia ja kerätä tietoa.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Arvosana 3
- Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun prosessin ja modernit markkinointiviestinnän muodot.
- Opiskelija ymmärtää markkinoinnin, viestinnän ja myynnin integraation tärkeyden.
- Opiskelija tunnistaa markkinointiviestinnän sidosryhmiä ja tietää, miten niiden kanssa tehdään yhteistyötä.
- Opiskelija osaa tunnistaa ongelmia ja kerätä tietoa

Arviointikriteerit - arvosana 5

Arvosana 5
- Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinointiviestinnän suunnittelun prosessin ja modernit markkinointiviestinnän muodot.
- Opiskelija on sisäistänyt markkinoinnin, viestinnän ja myynnin integraation tärkeyden.
- Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän sidosryhmiä ja ymmärtänyt erittäin hyvin, miten niiden kanssa tehdään yhteistyötä.
- Opiskelija osaa erittäin hyvin tunnistaa/analysoida ongelmia, kerätä sekä jakaa relevanttia ja monipuolista tietoa.
- Opiskelija osaa toimia ja keskustella ammattimaisesti ryhmässä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.

Oppimateriaalit

Moodle materiaalit
Moriarty, Mitchell & Wells 2012, Advertising & IMC, principles and practice
Clow, K. & Baack, D. 2009. Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications. 4th ed. Pearson/Prentice Hall.
Fill C. 2009. Marketing Communications, Interactivity, Communities and Content
Pelsmacker P, Geuens M & Van den Bergh J 2013. Marketing Communications, A European Perspective

Lisätiedot

Mia-Maria Salmi, Pasila

Siirry alkuun