Marketing and NetworksLaajuus (5 cr)
Course unit code: MAR4LS201
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
-tuntee markkinointiviestintäkampanjan suunnittelun vaiheet.
-osaa avustaa markkinointijohtoa integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän suunnittelussa, budjetoinnissa ja toteuttamisessa.
-osaa hyödyntää uusia ja moderneja markkinointiviestinnän muotoja ja kanavia.
-ymmärtää integraation tärkeyden markkinoinnin, viestinnän ja myynnin välillä.
-tuntee eri markkinointiviestinnän yhteistyökumppanit; mainos-, media ja viestintätoimistot ja osaa työskennellä ammattimaisesti toimistojen kanssa.
-osaa tunnistaa ongelmia ja kerätä relevanttia tietoa.
-osaa käyttäytyä ja keskustella ammattimaisesti ryhmässä.
Contents
- Markkinointiviestinnän suunnittelu ja toteutus
- Modernit markkinointiviestinnän muodot
- Markkinoinnin, viestinnän ja myynnin integraatio
- Markkinoinnin ulkoistaminen ja työskentely toimistojen kanssa
Starting level and linkage with other courses
Opiskelija on suorittanut markkinoinnin pakolliset perusopinnot (Liiketoimintaympäristö tutuksi & Yrityksen prosessit / Business Environment & Business Processes)
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Problem Based Learning: tutoriaalit ja itseopiskelu
Tiimityöskentely ja ohjaustapaamiset
Kurssin voi korvata suorittamalla vastaavan sisältöisen ja laajuisen kurssin Haaga-Heliassa tai muussa korkeakoulussa.
Opiskelija, jolla on työelämäosaamista integroidun markkinointiviestinnän suunnittelusta ja toteuttamisesta sekä kokemusta toimistoyhteistyöstä, voi näyttää osaamisensa kirjoittamalla uratarinan, joka sisältää portfolion. Lisäksi voidaan sopia, että osaaminen esitellään myös suullisesti opintojakson aikana. Opiskelijan, joka haluaa suorittaa kurssin AHOT -menettelyllä, tulee olla yhteydessä kurssin vastuuopettajaan ensihaun aikana tai viimeistään kurssin ensimmäisellä luennolla.
Assessment criteria - grade 1
Arvosana 1
- Opiskelija ymmärtää osittain markkinoinnin suunnittelun prosessin.
- Opiskelija ymmärtää vain osittain markkinoinnin, viestinnän ja myynnin integraation tärkeyden.
- Opiskelija tunnistaa joitakin markkinointiviestinnän sidosryhmiä.
- Opiskelija osaa vain jossain määrin tunnistaa ongelmia ja kerätä tietoa.
Assessment criteria - grade 3
Arvosana 3
- Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun prosessin ja modernit markkinointiviestinnän muodot.
- Opiskelija ymmärtää markkinoinnin, viestinnän ja myynnin integraation tärkeyden.
- Opiskelija tunnistaa markkinointiviestinnän sidosryhmiä ja tietää, miten niiden kanssa tehdään yhteistyötä.
- Opiskelija osaa tunnistaa ongelmia ja kerätä tietoa
Assessment criteria - grade 5
Arvosana 5
- Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinointiviestinnän suunnittelun prosessin ja modernit markkinointiviestinnän muodot.
- Opiskelija on sisäistänyt markkinoinnin, viestinnän ja myynnin integraation tärkeyden.
- Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän sidosryhmiä ja ymmärtänyt erittäin hyvin, miten niiden kanssa tehdään yhteistyötä.
- Opiskelija osaa erittäin hyvin tunnistaa/analysoida ongelmia, kerätä sekä jakaa relevanttia ja monipuolista tietoa.
- Opiskelija osaa toimia ja keskustella ammattimaisesti ryhmässä.
Assessment criteria, approved/failed
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.
Learning materials
Moodle materiaalit
Moriarty, Mitchell & Wells 2012, Advertising & IMC, principles and practice
Clow, K. & Baack, D. 2009. Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications. 4th ed. Pearson/Prentice Hall.
Fill C. 2009. Marketing Communications, Interactivity, Communities and Content
Pelsmacker P, Geuens M & Van den Bergh J 2013. Marketing Communications, A European Perspective
Further information
Mia-Maria Salmi, Pasila