Markkinoinnin ja myynnin perusteetLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: MAR1HR001

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:

- määritellä markkinoinnin ja myynnin prosessit sekä peruskäsitteet
- kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen merkityksen organisaatiolle
- kuvata myyntikohtaamisen eri vaiheet ja myydä omat ideansa muille
- rakentaa asiakkuuksia myynnin ja markkinoinnin keinoilla eettisesti ja kestävä kehitys huomioiden

Sisältö

Sisältö

- Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet ja prosessit
- Markkinoinnin kilpailukeinot 7P ja brändi
- Asiakaslähtöisyys ja asiakaspolkujen ymmärtäminen
- Henkilökohtainen myyntityö ja tavoitteellinen myyntikeskustelu
- Asiakkuuksien rakentaminen myynnin ja markkinoinnin keinoin

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Oppimistavat

a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opiskelija osaa kuvata omassa roolissaan myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja prosessit. Hän tunnistaa brändin ja asiakkuuksien merkityksen organisaatiolle.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelija osaa hyödyntää brändiä ja palvelulupauksia asiakkuuksien määrittämisessä. Hän osaa esittää omat ideansa ja ratkaisunsa.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelija osaa hyödyntää markkinointiprosessien tuntemustaan ja ideoida markkinointitoimenpiteitä. Hän osaa perustella ideansa ja ratkaisunsa vakuuttavasti asiakkaalle.

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Löytyy myös e-kirjana.
Tuntityöskentelyn materiaali sekä muu ohjaajan ilmoittama ja jakama materiaali.

Lisätiedot

Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Siirry alkuun