Markkinointiviestintä hotelli-, ravintola- ja matkailualallaLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: MAR1HL001
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa tehdä ja myydä kampanja- ja mediasuunnitelman
• tietää ja osaa hyödyntää markkinointiviestinnän muotoja
• tuntee PR:n, myyntityön, mainonnan ja menekinedistämisen merkityksen ja keinoja
• osaa kehittää yrityksen imagoa ja brändiä
Sisältö
• Viestinnän kohdentaminen ja mukauttaminen
• Kampanjasuunnittelu
• Mediamixin soveltaminen
• Vaikuttaminen, verkostoituminen, mediasuhteiden rakentaminen, myyntityö, mainonta sekä menekinedistäminen, pr- ja muu suhdetoiminta
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Myynnin ja markkinoinnin perusteet -opintojakso suoritettuna
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät
b. AHOT
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän perusteita sekä osaa tunnistaa keinoja ja kanavia tilanteen ja tavoitteiden mukaan. Hän pystyy sekä kirjallisesti että suullisesti kuvaamaan osaamistaan.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija osaa markkinointiviestinnän perusteet sekä osaa valita tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat markkinointiviestinnän tilanteen ja tavoitteen mukaisesti. Hän osaa tuottaa sisältöä eri markkinointiviestinnän tilanteisiin ja kanaviin. Opiskelija osaa osoittaa osaamistaan sekä suullisesti että kirjallisesti.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija osaa ja hallitsee markkinointiviestintää, osaa tuottaa monipuolista julkaisukelpoista sisältöä sekä esittää asiansa vakuuttavasti.
Lisätiedot
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.