Esimiestyö ja toiminnan kehittäminen majoitusliikkeessäLaajuus (9 op)
Opintojakson tunnus: HOT3RH002
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 9 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tuntee majoitusliikkeen esimiehen työ- ja toimintaympäristön.
Ymmärtää majoitusliikkeen esimiehen aseman sekä osaa hallita tehokkaasti resursseja ja toimia haastavissa
esimiestilanteissa.
Tuntee alan työehtosopimukset ja osaa laatia työvuorolistan.
Hallitsee revenue managementin perusteet.
Osaa kehittää palvelu- ja myyntikulttuuria
Sisältö
• Majoitusliikkeen esimiehen työ- ja toimintaympäristö
• Majoitusliikkeen esimiehen asema ja työn haastavat tilanteet
• Työehtosopimus ja työvuorolista
• Revenue Management perusteet
• Palvelu- ja myyntikulttuuri
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Suositellaan suoritettavaksi opintojakson Majoitusalan ammattitaidon kehittäminen jälkeen.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivätoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Arviointikriteerit - arvosana 1
Arvosana 1
Opiskelija tuntee majoitusliikkeen esimiehen työ- ja toimintaympäristön ja ymmärtää esimiehen aseman ja haastavan roolin. Tuntee esimiehen työtehtävät ja niihin vaikuttavan lainsäädännön perusteet. Ymmärtää revenue management perusteet osana palvelu- ja myyntikulttuuria.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Arvosana 3
Opiskelija osaa toimia majoitusliikkeen asiakaspalvelutiimin esimiehenä perehdytyksen jälkeen. Osaa käyttää majoitusliikkeen resursseja taloudellisesti esimies- ja kehitystyössään.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Arvosana 5
Opiskelija osaa toimia majoitusliikkeen asiakaspalvelutiimin esimiehenä. Osaa käyttää majoitusliikkeen resursseja taloudellisesti ja tehokkaasti esimies- ja kehitystyössään.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssilla.