Esimiestyö ja toiminnan kehittäminen majoitusliikkeessäLaajuus (9 op)

Opintojakson tunnus: HOT3RH002

Opintojakson perustiedot


Laajuus
9 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Tuntee majoitusliikkeen esimiehen työ- ja toimintaympäristön.
Ymmärtää majoitusliikkeen esimiehen aseman sekä osaa hallita tehokkaasti resursseja ja toimia haastavissa
esimiestilanteissa.
Tuntee alan työehtosopimukset ja osaa laatia työvuorolistan.
Hallitsee revenue managementin perusteet.
Osaa kehittää palvelu- ja myyntikulttuuria

Sisältö

• Majoitusliikkeen esimiehen työ- ja toimintaympäristö
• Majoitusliikkeen esimiehen asema ja työn haastavat tilanteet
• Työehtosopimus ja työvuorolista
• Revenue Management perusteet
• Palvelu- ja myyntikulttuuri

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Suositellaan suoritettavaksi opintojakson Majoitusalan ammattitaidon kehittäminen jälkeen.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:

a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivätoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Arvosana 1
Opiskelija tuntee majoitusliikkeen esimiehen työ- ja toimintaympäristön ja ymmärtää esimiehen aseman ja haastavan roolin. Tuntee esimiehen työtehtävät ja niihin vaikuttavan lainsäädännön perusteet. Ymmärtää revenue management perusteet osana palvelu- ja myyntikulttuuria.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Arvosana 3
Opiskelija osaa toimia majoitusliikkeen asiakaspalvelutiimin esimiehenä perehdytyksen jälkeen. Osaa käyttää majoitusliikkeen resursseja taloudellisesti esimies- ja kehitystyössään.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Arvosana 5
Opiskelija osaa toimia majoitusliikkeen asiakaspalvelutiimin esimiehenä. Osaa käyttää majoitusliikkeen resursseja taloudellisesti ja tehokkaasti esimies- ja kehitystyössään.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssilla.

Siirry alkuun