Esimiestyö ja kannattava liiketoiminta hotelli- ja ravintola-alallaLaajuus (9 op)

Opintojakson tunnus: HOT2RH003

Opintojakson perustiedot


Laajuus
9 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• kehittää palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esimiehenä
• hallitsee tehokkaasti liiketoiminnan keskeisiä resursseja

Sisältö

• TES ja henkilöstöresursointi
• Revenue Management perusteet
• Esimiehen eri roolit organisaatiossa
• Logistiikka
• Palvelu- ja myyntikulttuurin kehittäminen
• Asiakastyytyväisyys
• Laatustandardit
• Talouden tunnusluvut ja päätösten tekeminen niiden perusteella

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Suositellaan suoritettavaksi opintojakson hotelli- ravintola-alan liiketoimintalähtöinen kehittäminen.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:

a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät monimuotototeuruksessa.
b. Työelämäprojektiin tai muuhun projektiin osallistuminen
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)

Arviointikriteerit - arvosana 1

Tuntee hotelli ja ravintola-alan esimiehen tehtävät palvelu- ja myyntikulttuurissa. Tunnistaa liiketoiminnan keskeiset resurssit.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Osaa toimia alan esimiehenä perehdytyksen jälkeen. Osaa käyttää resursseja taloudellisesti esimies- ja kehitystyössään.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Osaa toimi ja kehittää palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esimiehenä.
Osaa käyttää resursseja taloudellisesti ja tehokkaasti esimies- ja kehitystyössään.

Siirry alkuun