Esimiestyö ja kannattava liiketoiminta hotelli- ja ravintola-alallaLaajuus (9 op)
Opintojakson tunnus: HOT2RH003
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 9 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• kehittää palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esimiehenä
• hallitsee tehokkaasti liiketoiminnan keskeisiä resursseja
Sisältö
• TES ja henkilöstöresursointi
• Revenue Management perusteet
• Esimiehen eri roolit organisaatiossa
• Logistiikka
• Palvelu- ja myyntikulttuurin kehittäminen
• Asiakastyytyväisyys
• Laatustandardit
• Talouden tunnusluvut ja päätösten tekeminen niiden perusteella
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Suositellaan suoritettavaksi opintojakson hotelli- ravintola-alan liiketoimintalähtöinen kehittäminen.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät monimuotototeuruksessa.
b. Työelämäprojektiin tai muuhun projektiin osallistuminen
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Arviointikriteerit - arvosana 1
Tuntee hotelli ja ravintola-alan esimiehen tehtävät palvelu- ja myyntikulttuurissa. Tunnistaa liiketoiminnan keskeiset resurssit.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Osaa toimia alan esimiehenä perehdytyksen jälkeen. Osaa käyttää resursseja taloudellisesti esimies- ja kehitystyössään.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Osaa toimi ja kehittää palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esimiehenä.
Osaa käyttää resursseja taloudellisesti ja tehokkaasti esimies- ja kehitystyössään.