Orientation to Digital ServicesLaajuus (5 cr)

Course unit code: DIG1TA001

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa digitaalisen palvelun mahdollisuudet, ymmärtää käyttökokemuksen ja käytettävyyden merkityksen,osaa suunnitella ja toteuttaa käyttöliittymän ja osaa analysoida digitaalista palvelua.

Contents

Digitaalinen palvelu yleisesti: käytettävyys, käyttökokemus ja responsiivisen käyttöliittymän suunnittelu ja toteutus (perustaidot koodauksessa) sekä digitaalisen palvelun analyysi ja suunnittelu.

Starting level and linkage with other courses

Ei edeltävyysvaatimuksia

Implementation methods, demonstration and Work&Study

a. Lähiopetus ja itsenäinen työskentely
b. Verkko-opetus ja itsenäinen työskentely
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
d. Aiemmin hankittu osaaminen ja osaamisen tunnistaminen (AHOT)

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija tunnistaa digitaalisen palvelun, tuntee käyttökokemuksen ja käytettävyyden perusteet sekä osaa suunnitella ja toteuttaa käyttöliittymän ohjatusti. Opiskelija ymmärtää digitaalisen palvelun analysoinnin merkityksen

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija tunnistaa digitaalisen palvelun mahdollisuudet, ymmärtää käyttökokemuksen ja käytettävyyden merkityksen sekä osaa suunnitella ja toteuttaa käyttöliittymän itsenäisesti. Opiskelija osaa analysoida digitaalista palvelua.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisen palvelun mahdollisuuksia tehokkaasti, hyödyntää käyttökokemusta ja käytettävyyttä mielekkäästi sekä osaa suunnitella ja toteuttaa laadukkaan käyttöliittymän itsenäisesti. Opiskelija osaa analysoida digitaalista palvelua ammattimaisesti.

Learning materials

Kurssilla tarvittava materiaali lisätietoineen on Moodlessa.

Further information

Työelämäyhteydet: Opintojaksolla on mahdollisuus toteuttaa pieniä projekteja.
Kansainvälisyys: Opintojaksolla käytetään alan kansainvälistä aineistoa (sekä lähdemateriaalia että ohjelmistoja).

Go back to top of page