Basics of Travel and Tourism BusinessLaajuus (9 cr)
Course unit code: DES2RL001
General information
- ECTS credits
- 9 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
tuntee matkailun globaalina teollisuutena sekä matkailuklusterin kokonaisuutena
tunnistaa matkailun vaikutukset
ymmärtää matkailuliiketoiminnassa vaadittavan markkinoinnillisen ajattelutavan sekä osaa asiakaspalvelun ja myynnin perusteet
tuntee matkailumarkkinoinnin kilpailukeinoja sekä ymmärtää asiakkaiden ostokäyttäytymistä ja asiakassegmentoinnin merkityksen
osaa perustiedot turvallisuusasioista matkailualalla
Contents
Matkailun toimialan ja matkailumarkkinoinnin peruskäsitteet
Kansainvälisen matkailun viitekehys ja matkailijavirrat
Matkailu sosiaalisena, kulttuurisena ja taloudellisena ilmiönä
Matkailun toimialan klusteri
Matkailun toimijat ja työpaikat
Matkailumarkkinoinnin kilpailukeinot, asiakasryhmittely ja ostokäyttäytyminen
Myynti- ja asiakaspalvelutilanteet
Turvallisuus matkailualalla
Starting level and linkage with other courses
Ei lähtötasovaatimuksia tai sidonnaisuuksia.
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla: Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät ja tentit päivätoteutuksena.
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija nimeää joitakin matkailuteollisuuteen vaikuttavia tekijöitä,
Opiskelija tuntee joiltakin osin matkailuliiketoiminnan vaikuttavuutta.
Opiskelija määrittelee matkailun klusterin ja antaa esimerkkejä klusterin toimijoista ja työpaikoista
Opiskelija nimeää erilaisia matkailun asiakasryhmiä ja matkailumarkkinoinnin kilpailukeinoja
Opiskelija kuvailee matkailualan turvallisuuteen sisältyviä asioita
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija selittää matkailuteollisuuteen vaikuttavia tekijöitä ja antaa esimerkkejä ilmiöiden välisistä riippuvuussuhteista. Opiskelija vertailee matkailuliiketoiminnan vaikuttavuutta matkailualueittain.
Opiskelija esittelee matkailun klusterin eri toimijoiden yhteistyötä
Opiskelija kuvailee esimerkkien avulla, miten asiakaskohderyhmä huomioidaan tuotteen markkinoinnissa ja myynnissä
Opiskelija toimii asiakaspalvelu- ja myyntitilanteessa sujuvasti
Opiskelija kertoo esimerkkejä, miten asiakkaan turvallisuudesta huolehditaan matkailualalla
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija arvioi matkailuteollisuuteen vaikuttavia tekijöitä ja ilmiöiden välisiä riippuvuussuhteita eri näkökulmista. Opiskelijalla on perusteltuja näkemyksiä globaalista matkailutaloudesta.
Opiskelija ehdottaa ideoita uusiksi yhteistyömuodoiksi ja työpaikoiksi, sekä matkailun klusterin eri toimijoiden välillä että yli toimialarajojen
Opiskelija ideoi, miten matkailumarkkinoinnin kilpailukeinoja voisi käyttää uudella tavalla eri kohderyhmille
Opiskelija toimii asiakaspalvelu- ja myyntitilanteessa aloitteellisesti sekä osaa esittää kehittämisehdotuksia oman toimintansa kehittämiseksi
Opiskelija arvioi matkailuun liittyviä turvallisuusnäkökulmia