Basics of Travel and Tourism BusinessLaajuus (9 cr)

Course unit code: DES2RL001

General information


ECTS credits
9 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

tuntee matkailun globaalina teollisuutena sekä matkailuklusterin kokonaisuutena
tunnistaa matkailun vaikutukset
ymmärtää matkailuliiketoiminnassa vaadittavan markkinoinnillisen ajattelutavan sekä osaa asiakaspalvelun ja myynnin perusteet
tuntee matkailumarkkinoinnin kilpailukeinoja sekä ymmärtää asiakkaiden ostokäyttäytymistä ja asiakassegmentoinnin merkityksen
osaa perustiedot turvallisuusasioista matkailualalla

Contents

Matkailun toimialan ja matkailumarkkinoinnin peruskäsitteet
Kansainvälisen matkailun viitekehys ja matkailijavirrat
Matkailu sosiaalisena, kulttuurisena ja taloudellisena ilmiönä
Matkailun toimialan klusteri
Matkailun toimijat ja työpaikat
Matkailumarkkinoinnin kilpailukeinot, asiakasryhmittely ja ostokäyttäytyminen
Myynti- ja asiakaspalvelutilanteet
Turvallisuus matkailualalla

Starting level and linkage with other courses

Ei lähtötasovaatimuksia tai sidonnaisuuksia.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla: Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät ja tentit päivätoteutuksena.

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija nimeää joitakin matkailuteollisuuteen vaikuttavia tekijöitä,
Opiskelija tuntee joiltakin osin matkailuliiketoiminnan vaikuttavuutta.
Opiskelija määrittelee matkailun klusterin ja antaa esimerkkejä klusterin toimijoista ja työpaikoista
Opiskelija nimeää erilaisia matkailun asiakasryhmiä ja matkailumarkkinoinnin kilpailukeinoja
Opiskelija kuvailee matkailualan turvallisuuteen sisältyviä asioita

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija selittää matkailuteollisuuteen vaikuttavia tekijöitä ja antaa esimerkkejä ilmiöiden välisistä riippuvuussuhteista. Opiskelija vertailee matkailuliiketoiminnan vaikuttavuutta matkailualueittain.
Opiskelija esittelee matkailun klusterin eri toimijoiden yhteistyötä
Opiskelija kuvailee esimerkkien avulla, miten asiakaskohderyhmä huomioidaan tuotteen markkinoinnissa ja myynnissä
Opiskelija toimii asiakaspalvelu- ja myyntitilanteessa sujuvasti
Opiskelija kertoo esimerkkejä, miten asiakkaan turvallisuudesta huolehditaan matkailualalla

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija arvioi matkailuteollisuuteen vaikuttavia tekijöitä ja ilmiöiden välisiä riippuvuussuhteita eri näkökulmista. Opiskelijalla on perusteltuja näkemyksiä globaalista matkailutaloudesta.
Opiskelija ehdottaa ideoita uusiksi yhteistyömuodoiksi ja työpaikoiksi, sekä matkailun klusterin eri toimijoiden välillä että yli toimialarajojen
Opiskelija ideoi, miten matkailumarkkinoinnin kilpailukeinoja voisi käyttää uudella tavalla eri kohderyhmille
Opiskelija toimii asiakaspalvelu- ja myyntitilanteessa aloitteellisesti sekä osaa esittää kehittämisehdotuksia oman toimintansa kehittämiseksi
Opiskelija arvioi matkailuun liittyviä turvallisuusnäkökulmia

Go back to top of page