Service Brands and Multichannel Service ModelsLaajuus (5 cr)

Course unit code: CUS4LH103A

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Tavoitteena on perehdyttää osallistujat strategiseen palvelubrändin kehittämiseen, monikanavaisiin palveluratkaisuihin ja asiakaskokemuksen mittaamiseen.
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija ymmärtää erilaisten palvelukokonaisuuksien mahdollisuudet ja haasteet palvelukehityksessä.

Starting level and linkage with other courses

Opiskelija on suorittanut perusopintojen moduulit ja vähintään yhden liiketalouden suuntautumisen perusmoduulin tai hankkinut muulla tavalla vaadittavan osaamisen.
Opintojakso on osa Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet –suuntautumista ja siihen kuuluvaa 10op:n moduulia Service Mill -palvelukehittämö. Moduulissa on kaksi osaa:
CUS4LH103A Palvelubrändit ja monikanavaiset palvelumallit 5 op sekä
CUS4LH103B Palveluprototyypit ja lanseerausmarkkinointi 5op

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Päivätoteutus, monimuotototeutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen.
PBL-tutoriaalit ja niihin liittyvät kirjalliset suoritukset (tutoriaalimuistiinpanot ja/tai esseet), luennot, harjoitukset ja ohjattu työpajatyöskentely
Opintojaksolla tehdään yritysten toimeksiannosta palvelukehittämiseen liittyviä toimeksiantoja
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla.

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija
•tunnistaa brändin rakentamisen malleja
•tunnistaa erilaisia kanavaratkaisuja
•tiedostaa brändistrategioiden sisällöt ja merkityksen osana yrityksen kokonaisstrategiaa
•tunnistaa markkinoilla tapahtuvia muutoksia

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija
•osaa vertailla ja valita erilaisia brändin rakentamisen malleja
•tuntee monikanavaratkaisujen ominaispiirteet
•tuntee brändistrategioiden soveltamisalueet
•tunnistaa markkinoiden muutosten tuomat mahdollisuudet toimialakohtaisesti

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija
•osaa suunnitella asiakaskokemukseen pohjautuvia monikanavaisia palvelumalleja
•ottaa palvelubrändin suunnittelussa huomioon yrityksen liiketoimintastrategian
•osaa antaa toimenpidesuosituksia yrityksen brändi- ja palvelustrategian kehittämiselle
•osaa soveltaa markkinoilla tapahtuvia muutoksia palveluliiketoiminnan ja innovoinnin kehittämisessä

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi perustuu
1) tutoriaalityöskentelyyn/työpajatyöskentelyyn/itsenäiseen työskentelyyn (50%)
2) projektin lopputuotokseen ja sen esittelyyn (50%)

Learning materials

Grönroos C. (2015) Palvelujen johtaminen ja markkinointi, Talentum (soveltuvin osin)
Stickdorn, M. (2010) This is Service Design Thinking: – Basics – Tools - Cases
Projektiin soveltuviin työkaluihin liittyvä kirjallisuus ja muut lähteet

Go back to top of page