Customer and Marketing SkillsLaajuus (6 cr)
Course unit code: CUS1LZ101B
General information
- ECTS credits
- 6 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Oppii ymmärtämään markkinoinnin perusteet, käsitteet ja teoriat, käytännön esimerkkien ja harjoitusten avulla.
Tuntee hyvin asiakaslähtöisen markkinoinnin ajattelutavan ja markkinoinnin merkityksen yritykselle.
Oppii ymmärtämään markkinoinnin roolin osana liiketoimintaa ja MYYNTIÄ.
Oppia keskeinen markkinoinnin terminologia suomeksi ja englanniksi.
Contents
Opiskelija perehtyy asiakasarvoa tuottavaan monikanavaiseen markkinointiin. Hän oppii markkinoinnin ja asiakkaan kohtaamisen perustaidot. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaation tuomia mahdollisuuksia.
Starting level and linkage with other courses
Opiskelija on suorittanut moduulit 1 (Liiketoimintaosaaja) ja 2 (Työyhteisöosaaja)
Implementation methods, demonstration and Work&Study
AHOTointi ja näyttö.
Assessment criteria - grade 1
- tuntee monikanavaisen markkinoinnin kilpailukeinot.
- tuntee erilaisia asiakastiedon lähteitä.
- tunnistaa asiakastiedon hyödyntämiseen liittyviä tietosuojakysymyksiä.
- tunnistaa erilaisia asiakasryhmiä.
- tunnistaa keskeisiä markkinointiin liittyviä eettisiä ja juridisia näkökulmia.
- tunnistaa asiakkaan ostopolun eri vaiheet.
Assessment criteria - grade 3
- tuntee monikanavaisen markkinoinnin kilpailukeinojen mahdollisuudet yrityksen menestyksen välineenä.
- osaa hankkia asiakastietoa.
- tuntee asiakastiedon hyödyntämiseen liittyvät keskeiset tietosuojakysymykset.
- osaa ryhmitellä asiakkaita joidenkin kriteereiden avulla.
- osaa hankkia tietoa markkinointiin liittyvien eettisten ja juridisten kysymysten ratkaisemiseksi.
- osaa kuvata asiakkaan ostopolun erilaisissa palvelukanavissa.
Assessment criteria - grade 5
- osaa soveltaa monikanavaisen markkinoinnin kilpailukeinoja yrityksen menestyksen välineenä.
- hyödyntää asiakastietoa asiakasymmärryksen kartoittamiseksi.
- osaa ryhmitellä asiakkaita useiden kriteereiden avulla ja soveltaa ryhmittelyä asiakkuuden hoitamisessa.
- ottaa toiminnassaan huomioon keskeiset markkinointiin liittyvät eettiset ja juridiset näkökulmat.
- osaa kehittää asiakaskokemusta ostopolun tuottaman tiedon perusteella
Learning materials
• Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.
- Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki.
• Lipiäinen J & Keskinen T, Asiakkaan matkassa
• Löytänä, J. & Korkiakoski, K. 2014. Asiakkaan aikakausi. Rohkeus + rakkaus = raha. Talentum. Viro.
Tunneilla jaettu tai ilmoitettu muu materiaali.