Myynti- ja palvelutaidotLaajuus (6 op)

Opintojakson tunnus: CUS1LH101A

Opintojakson perustiedot


Laajuus
6 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy asiakasarvoa tuottavaan monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin. Hän oppii myyntityön ja asiakkaan kohtaamisen perustaidot. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaation tuomia mahdollisuuksia. Opiskelija osaa viestiä ruotsin kielellä ymmärrettävästi työelämän yleisissä, alakohtaisissa ja asiakaspalvelutilanteissa suullisesti ja kirjallisesti.

Sisältö

Asiakasosaajamoduulin osat:

Myynti- ja palvelutaidot 6 op (CUS1LH101A)

Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen 6 op (CUS1LH101B)

Svenska i affärslivet 3 op (CUS1LH101C)

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Opiskelija on suorittanut moduulin Liiketoimintaosaaja BUS1LH102 tai hänellä on vastaava osaaminen. Lisäksi hän on suorittanut hyväksytysti ruotsin tasokokeen tai opintojakson Ruotsin valmentavat opinnot (5 op).

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Lähiopetustoteutus, johon kuuluu tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit.

Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.

Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.

Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).

Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.

Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)

Arviointikriteerit - arvosana 1

Osaamistaso 1-2: Opiskelija

tunnistaa tavoitteellisen myyntikeskustelun vaiheet.
tuntee toimintaympäristöön liittyvät keskeiset eettiset ja juridiset periaatteet.
tuntee erilaiset asiakaspalvelutilanteet.
tuntee kuluttaja- ja liikekaupan keskeiset periaatteet.
tunnistaa asiakastiedon hyödyntämiseen liittyviä tietosuojakysymyksiä.
osaa käyttää ohjattuna toiminnanohjausjärjestelmää.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Osaamistaso 3-4: Opiskelija

osaa viedä läpi tavoitteellisen myyntikeskustelun.
toimii eettisten ja juridisten periaatteiden mukaisesti.
osaa palvella asiakasta erilaisissa tilanteissa.
osaa laatia liiketoimintaan liittyviä yksinkertaisia kauppakirjoja
tuntee asiakastiedon hyödyntämiseen liittyvät keskeiset tietosuojakysymykset.
osaa käyttää itsenäisesti toiminnanohjausjärjestelmää ja ymmärtää sen merkityksen liiketoiminnassa.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Osaamistaso 5: Opiskelija

osaa viedä läpi tavoitteellisen myyntikeskustelun korostaen asiakkaan kokemaa arvoa.
osaa toimia eettisten ja juridisten periaatteiden mukaisesti kannattavuustavoitteet huomioiden.
osaa palvella asiakasta siten, että asiakas on tyytyväinen.
osaa tulkita myyntiprosessiin liittyviä keskeisiä asiakirjoja.
osaa käyttää hyvin toiminnanohjausjärjestelmää sekä osaa auttaa muita sen käytössä.

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki.

Marckwort R. & A. 2011. Ole hyvä asiakaspalvelija vaativissa tilanteissa. Yrityskirjat Oy, Helsinki.

Manning, Reese & Aherne. 2010. Selling today. Pearson Education.

Siirry alkuun