Big data, analysis and the new communication platforms and channelsLaajuus (5 cr)
Course unit code: COM8LS222
General information
- ECTS credits
- 5 cr
Learning objectives
Ymmärtää Big Datan merkitys ja mahdollisuudet liiketoiminnalle sekä sen hyödyntämiseen erityisesti viestinnän tukena. Tutustua big datan mahdollisuuksiin ja haasteisiin, erilaisiin analyysimenetelmiin, markkinoinnin automaatioon sekä digitaalisen viestinnän kanaviin ja alustoihin. Kurssi painottuu liiketaloudellisiin ja viestinnällisiin näkökulmiin teknisten työkalujen ja sovellusten sijaan.
Contents
- Digitaalinen viestintä
- Big Data
- Somen kanavat
- Sosiaalinen kuuntelu
- Analytiikka ja mittaaminen
- Data-analytiikan hyödyntäminen liiketoiminnassa
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Lähiopetus ja virtuaalitoteutus
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija saavuttaa arvosanaan 1 tarvittavat pisteet tehtävistä.
Ymmärtää analytiikan ja big datan peruskäsitteet ja osaa tunnistaa niiden hyötyjä ja riskejä.
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija saavuttaa arvosanaan 3 tarvittavat pisteet tehtävistä.
Ymmärtää Big Datan ja analytiikan merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnalle sekä sen hyödyntämisen erityisesti viestinnän tukena. Osaa hyödyntää erilaisia analyysimenetelmiä eri kanavilla ja alustoilla sekä ymmärtää niiden roolin viestinnän suunnittelun ja sisällöntuotannon prosesseissa.
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija saavuttaa arvosanaan 5 tarvittavat pisteet tehtävistä.
Arvosanan 3 edellyttämän osaamisen lisäksi osaa soveltaa oppimaansa valituille toimialoille ja tehtäviin, reflektoida ja yhdistellä kurssin teemoja sekä osoittaa erinomaista sitoutumista kurssin suorittamiseen.
Omaa itsenäisen ja aktiivisen otteen oppimiseen ja tukee toisten oppimista.
Osaa kriittisesti arvioida big dataan liittyviä riskejä sekä tunnistaa siihen liittyviä tulevaisuuden näkymiä.