Communication in Multicultural EnvironmentsLaajuus (5 cr)

Course unit code: COM1TA012

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

• Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuuviestinnän tärkeyden ja haluaa kehittyä viestintä- ja vuorovaikutustaidoissaan sekä suullisesti että kirjallisesti.
• Opiskelija tuntee viestinnän merkityksen nykypäivän kansainvälisissä organisaatioissa
• Opiskelija tuntee globaalien kulttuurien dimensiot ja osaa sijoittaa oman kulttuurinsa universaaleissa systeemeissä.
• Opiskelija ymmärtää, kuinka saavuttaa monikulttuuriset synergiaedut yksilö- ja yhteisötasolla

Contents

• Monikulttuurisen viestinnän luonne; kulttuurin käsite, universaalit systeemit, erilaiset kulttuuriarvot ja kulttuurien väliset ristiriidat
• Sanaton ja sanallinen viestintä
• Liike-elämän ja sosiaalisen elämän tavat eri kulttuureissa, etiketti
• Kulttuurienväliset neuvottelut ja virtuaaliset kokoukset

Starting level and linkage with other courses

Ei edeltävyysehtoja tai sidonnaisuuksia muihin opintojaksoihin

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Virtuaaliopetus, AHOT

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija tuntee osittain kulttuureihin liittyviä arvoja sekä viestintään ja kulttuuriin liittyviä piirteitä. Työn laatu ja osallistuminen on epätasaista.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija tuntee kulttuureihin liittyviä arvoja sekä viestintään ja kulttuuriin liittyviä piirteitä. Työn laatu on hyvä ja osallistuminen on aktiivista.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija tuntee erinomaisesti kulttuureihin liittyviä arvoja sekä viestintään ja kulttuuriin liittyviä piirteitä. Työn laatu on hyvä ja osallistuminen on aktiivista.
Valmistautuminen ennakkoon, tehtävien palautus aikataulussa ja aktiivinen osallistuminen tiimi- ja verkkotyöskentelyyn vaikuttavat arviointiin.

Learning materials

• Haaga-Helian raportointiohjeet
• Opettajan ilmoittama ja jakama materiaali
• Geert Hofsteden verkkomateriaali
• Richard D. Lewis: When cultures Collide – Leadin Across Cultures

Go back to top of page