Krea Community - Strategic Brand DevelopmentLaajuus (5 cr)

Course unit code: COM4LH104C

General information


ECTS credits
5 cr

Learning objectives

Opintokokonaisuus valmentaa opiskelijoita yhteisömanagerin työnkuvaan käytännön harjoittelun avulla. Opiskelijat kehittävät Haaga-Helian Luova toimisto Krean tai muun valitsemansa yhteisön sisältöstrategiaa ja tuottavat keskustelevaa, osallistavaa, viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä yhteisön digitaalisiin kanaviin.

Opiskelija osaa hankkia ja tulkita asiakasymmärrystä tukevaa dataa yhteisön brändiviestinnän strategisen suunnittelun pohjaksi. Opiskelija osaa kehittää yhteisön viestintää asiakastiedon perusteella ja mediaympäristön trendit huomioiden. Opiskelija osaa laatia yhteisön sidosryhmäsuhteita palvelevan sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Opiskelija osaa tuottaa yhteisön sidosryhmäsuhteita kehittävää visuaalista ja tarinallista sisältöä yhteisön digitaalisiin kanaviin. Opiskelija osaa mitata ja arvioida yhteisön brändiviestinnän onnistumista sekä esittää perusteltuja kehittämisehdotuksia.

Contents

OSA 1 Mediasuunnittelu ja trendit 5 op

OSA 2 Visuaalinen viestintä ja tarinankerronta 5 op

OSA 3 Strateginen brändin kehittäminen 5 op

Kaikki moduulin osat toteutetaan ja suoritetaan samanaikaisesti.

Starting level and linkage with other courses

Lähtötaso: Markkinoinnin ja viestinnän johtaminen 15 op

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla. Katso ohjeet AHOT-menettelyyn opiskelijan intrasta (MyNet).

Opintojaksolla opiskelijat toimivat Luova toimisto Krean tai muun valitsemansa yhteisön yhteisömanagereina ja osallistuvat Krean asiakasprojekteihin. Vierailuluennoitsijoita luovan alan asiantuntijapalveluita tarjoavista toimistoista.

Moduulissa hyödynnetään kansainvälisiä materiaaleja. Asiakasyhteisön sidosryhmäverkosto voi olla kansainvälinen.

Assessment criteria - grade 1

Osaamistaso 1-2:

-tuntee asiakasymmärryksen merkityksen yhteisön markkinoinnin ja viestinnän strategisen suunnittelun perustana ja osaa hankkia asiakastietoa
-osaa analysoida asiakasyhteisön mediaympäristöä
-tuntee asiakasyhteisön sidosryhmät ja digikanavat
-osaa laatia sisältöstrategian ja -suunnitelman
-tuntee hakukoneoptimoinnin perusperiaatteet
-osaa tuottaa asiakasyhteisön brändin mukaista visuaalista ja tarinallista sisältöä digitaalisiin kanaviin
-osaa arvioida asiakasyhteisön brändiviestinnän onnistumista
-osallistuu projektin tehtäviin ja antaa jonkin verran vertaispalautetta tiimissä

Assessment criteria - grade 3

Osaamistaso 3-4:

-osaa hyödyntää asiakasymmärrystä yhteisön markkinoinnin ja viestinnän strategisen suunnittelun perustana
-osaa hankkia asiakastietoa monista eri lähteistä ja tulkita sitä asiakasyhteisön tarpeeseen ja tilanteeseen sopivalla tavalla
-osaa ottaa huomioon asiakasyhteisön muuttuvan mediaympäristön sekä kohderyhmien mediankäyttötavat
-osaa tuottaa asiakasyhteisölle toteuttamiskelpoisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman
-osaa tuottaa hakukoneoptimoitua, erottuvaa ja kohderyhmiä hyödyttävää visuaalista ja tarinallista sisältöä eri digikanaviin niiden ominaispiirteet huomioiden
-osaa rakentaa asiakasyhteisön sosiaalisen median suhteita
-osaa arvioida asiakasyhteisön brändiviestinnän onnistumista ja esittää perusteltuja kehittämisideoita
-kantaa vastuun omista projektitehtävistään ja antaa rakentavaa vertaispalautetta tiimissä

Assessment criteria - grade 5

Osaamistaso 5:

-osaa kehittää asiakasymmärryksen pohjalta yhteisön brändiviestinnän strategiaa
-osaa hankkia asiakastietoa monista eri lähteistä sekä yhdistellä ja tulkita sitä asiakasyhteisölle merkittävää kilpailuetua tuottavalla tavalla
-osaa toimia muuttuvassa ja moninaisessa mediakentässä sekä löytää uusia kanavaratkaisuja ja kumppanuuksia asiakasyhteisön tavoitteiden saavuttamiseksi
-osaa tuottaa asiakasyhteisölle ammattimaisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman
-osaa tuottaa hakukoneoptimoitua, erottuvaa ja kohderyhmiä hyödyttävää visuaalista ja tarinallista sisältöä eri digikanaviin niiden ominaispiirteet taitavasti huomioiden
-osaa rakentaa ja kehittää asiakasyhteisön sidosryhmäsuhteita aktiivisesti ja monipuolisesti
-osaa mitata asiakasyhteisön brändiviestinnän onnistumista sekä esittää perustellun ja kokonaisvaltaisen kehittämissuunnitelman
-kantaa vastuuta projektista kokonaisuutena sekä antaa aktiivisesti rakentavaa vertaispalautetta tiimissä sekä yli tiimirajojen

Learning materials

Materiaalit Moodlessa.

Further information

Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista moduulin lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn. Arvosana määräytyy tiimin tuotosten perusteella (50 %) sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella (50 %).

Go back to top of page