Service and Marketing PlanningLaajuus (5 cr)

Course unit code: CAM3LH101B

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Tavoitteena on perehdyttää osallistujat palvelujen markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuteen. Moduulin suoritettuaan opiskelija ymmärtää palvelujen markkinoinnin suunnitteluprosessin sekä osaa suunnitella markkinointia soveltuvia keinoja ja työkaluja käyttäen. Opiskelija osaa ottaa suunnittelussa huomioon liiketaloudelliset kannattavuusnäkökohdat ja soveltuvat mittaustavat.

Contents

Palvelujen markkinoinnin lähtötilanne analyysit
Palvelujen markkinoinnin strategiset valinnat
Markkinoinnin suunnitteluprosessi
Palvelujen markkinoinnin keinot ja painopisteet
Mittaaminen, analytiikka ja aikataulutus

Starting level and linkage with other courses

Suositellaan, että Asiakasosaaja-moduuli on suoritettu.
Opintojakso on osa Markkinointi ja viestintä -suuntautumisen ja Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet -suuntautumisen yhteistä runkomoduulia. Runkomoduulin osat ovat
Osa 1 Markkinoinnin ja viestinnän tutkimus 5 op
Osa 2 Palvelujen markkinoinnin suunnittelu 5 op
Osa 3 Krea Creative – Luova suunnittelutyö 5 op

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Päivätoteutus, monimuotototeutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija
•tuntee palvelujen markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen kokonaisuuden
•tiedostaa kilpailun ja kysynnän merkityksen suunnittelun perustana
•tunnistaa palvelujen markkinoinnin suunnittelun osat
•osallistuu projektiryhmän toimintaan

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija
•tunnistaa suunnitteluprosessiin liittyvät keskeiset mittarit
•osaa ottaa huomioon kilpailun ja kysynnän suunnittelun lähtökohtina
•osaa hyödyntää pääosin suunnittelun prosessia
•osaa toimia ryhmässä ja perustella mielipiteensä

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija
•osaa suunnitella kokonaisvaltaisesti palvelujen markkinointia
•osaa soveltaa kilpailu- ja kysyntätekijöitä suunnittelun perustana
•osaa ottaa suunnittelussa huomioon kannattavuusnäkökulmat perustellusti
•osaa määrittää suunnitteluprosessiin liittyvät keskeiset mittarit toiminnan arvioimiseksi
•ottaa vastuuta projektityhmän johtamisesta ja työn etenemisestä aktiivisesti

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi perustuu tenttiin 30 % ja projektityöhön 70 %
Molemmat osat on suoritettava hyväksytysti

Learning materials

Wood, M.B (2017). Essential Guide to Marketing Planning. Pearson.
Kurvinen,J & M.Seppä. (2016): B2B markkinoinnin & myynnin pelikirja – Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Gerdt B. & Korkiakoski K., (2016): Ylivoimainen asiakaskokemus. Talentum (oheislukemista)

Go back to top of page