Marketing and Communication ResearchLaajuus (5 cr)
Course unit code: CAM3LH101A
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opiskelija perehtyy määrällisen kyselytutkimuksen eri menetelmiin ja hyödyntämiseen markkinoinnin ja viestinnän suunnittelussa ja johtamisessa. Opiskelija osaa valita perustellusti oikean tutkimusmenetelmän ja saa valmiudet analysoida kerättyä aineistoa. Opiskelija osaa laatia ohjeiden mukaisen tutkimusraportin sekä esitellä tulokset ja toimenpidesuositukset.
Starting level and linkage with other courses
Suositellaan, että Asiakasosaaja-moduuli on suoritettu.
Opintojakso on osa Markkinointi ja viestintä -suuntautumisen ja Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet -suuntautumisen yhteistä runkomoduulia. Runkomoduulin osat ovat
Osa 1 Markkinoinnin ja viestinnän tutkimus 5 op
Osa 2 Palvelujen markkinoinnin suunnittelu 5 op
Osa 3 Krea Creative – Luova suunnittelutyö 5 op
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Päivätoteutus, monimuotototeutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen
Lähiopetus, pienryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla.
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija
•tuntee osittain tutkimusprosessin vaiheet
•tuntee keskeisimmät tutkimus- ja tiedonkeruumenetelmät
•osaa perusanalyysien avulla kuvailla ja tulkita viestintä- tai markkinointitutkimuksen aineiston keskeisimpiä tuloksia
•osallistuu tiimissä kvantitatiivisen tutkimuksen tekemiseen ja ymmärtää sen merkityksen toiminnan kehittämisessä
•osallistuu tutkimusraportin kirjoittamiseen
•vähäinen itsenäinen panostus
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija
•tuntee hyvin tutkimusprosessin vaiheet
•osaa valita ja käyttää tutkimus- ja tiedonkeruumenetelmiä
•osaa melko kattavasti analysoida ja tulkita viestintä- tai markkinointitutkimuksen aineistoja ja hyödyntää tuloksia toiminnan kehittämiseen
•osallistuu hyvin ryhmän toimintaan ja tutkimusraportin kirjoittamiseen
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija
•tuntee erittäin hyvin tutkimusprosessin vaiheet
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tarpeita tukevan kvantitatiivisen tutkimuksen
•osaa monipuolisesti ja perustellen hyödyntää tiedon keräämiseen, analysointiin ja raportointiin tarvittavia tilastollisia työkaluja
•osaa kattavasti analysoida ja tulkita viestintä- tai markkinointitutkimuksen aineistoja ja hyödyntää tuloksia ammattimaisesti toiminnan kehittämiseen
•tutkimusraportti on esimerkillisesti laadittu
•osallistuu vastuullisesti ryhmän toimintaan
•erittäin hyvä itsenäinen panostus
Assessment criteria, approved/failed
Tentti 50 %
Projekti 50 %
Molemmat osat on suoritettava hyväksytysti
Learning materials
Burns, A. C., Bush, R. F. 2010. Marketing Research. 6th ed. Upper Saddle River, NJ. Pearson Education.
Heikkilä, T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Edita.
Mäntyneva, M., Heinonen, P., Wrange K. 2008. Markkinointitutkimus. WSOY. Helsinki.
Muu opintojaksolla sovittu materiaali.