CRM liiketoiminnassaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: BIG4TA020

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
tuntee keskeisimmät CRM -käsitteet
ymmärtää CRM:n merkityksen liiketoiminnassa
tunnistaa keskeisimmät hyödyt ja haasteet CRM -ratkaisuissa
tiedostaa datan ja tiedonhallinnan merkityksen CRM -käytössä
hahmottaa ja osaa suunnitella liiketoimintaprosesseja, jotka liittyvät CRM:n hyödyntämiseen

Sisältö

CRM liiketoiminnassa
CRM tietojärjestelmät
Data ja CRM
Liiketoimintaprosessit ja CRM
CRM käyttöönotto

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Ei lähtötasovaatimuksia.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja itsenäinen työskentely
b. Verkko-opetus ja itsenäinen työskentely
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opiskelija tietää mitä on CRM ja tunnistaa keskisimmät käsitteet

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelijalla hyvä tuntemus aihealueesta, hän ymmärtää aihealueeseen liittyvät haasteet ja mahdollisuudet.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelija hahmottaa kokonaisuuden CRM aihealueeseen liittyen ja hän osaa systemaattisesti hyödyntää ja tuottaa liiketoimintalähtöisiä dataa hyödyntäviä CRM -ratkaisuja.

Oppimateriaalit

Kurssilla käytettävä materiaali koostuu pääosin moodlessa esitettävissä ajankohtaisissa artikkeleista, sekä luentomateriaalista.

Lisätiedot

Kurssilla jokainen opiskelija tutustuu Salesforce CRM ohjelmistoon käytännön kautta tekemällä pelillistettyjä Salesforce trailhead tehtäviä annattujen ohjeiden mukaan. Ohjelmiston käyttö edellyttää englannin kielen osaamista erityisesti CRM sanaston osalta.

Siirry alkuun