Managing CRM ProcessesLaajuus (5 cr)
Course unit code: BIG4TA020
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
tuntee keskeisimmät CRM -käsitteet
ymmärtää CRM:n merkityksen liiketoiminnassa
tunnistaa keskeisimmät hyödyt ja haasteet CRM -ratkaisuissa
tiedostaa datan ja tiedonhallinnan merkityksen CRM -käytössä
hahmottaa ja osaa suunnitella liiketoimintaprosesseja, jotka liittyvät CRM:n hyödyntämiseen
Contents
CRM liiketoiminnassa
CRM tietojärjestelmät
Data ja CRM
Liiketoimintaprosessit ja CRM
CRM käyttöönotto
Starting level and linkage with other courses
Ei lähtötasovaatimuksia.
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja itsenäinen työskentely
b. Verkko-opetus ja itsenäinen työskentely
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija tietää mitä on CRM ja tunnistaa keskisimmät käsitteet
Assessment criteria - grade 3
Opiskelijalla hyvä tuntemus aihealueesta, hän ymmärtää aihealueeseen liittyvät haasteet ja mahdollisuudet.
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija hahmottaa kokonaisuuden CRM aihealueeseen liittyen ja hän osaa systemaattisesti hyödyntää ja tuottaa liiketoimintalähtöisiä dataa hyödyntäviä CRM -ratkaisuja.
Learning materials
Kurssilla käytettävä materiaali koostuu pääosin moodlessa esitettävissä ajankohtaisissa artikkeleista, sekä luentomateriaalista.
Further information
Kurssilla jokainen opiskelija tutustuu Salesforce CRM ohjelmistoon käytännön kautta tekemällä pelillistettyjä Salesforce trailhead tehtäviä annattujen ohjeiden mukaan. Ohjelmiston käyttö edellyttää englannin kielen osaamista erityisesti CRM sanaston osalta.